دكتر ولقان حسيني Dr Volghan hosseini

دكتر ولقان حسيني متخصص تبليغات و تجارت الكترونيك برنامه نويس و طراح وب ايراني سئو كار و گرافيست

كفپوش اپوكسي و پلي يورتان

كفپوش اپوكسي  و پلي يورتان

 

كفپوش اپوكسي: مزايا و معايب آن

پوشش هاي كف بر پايه اپوكسي (كفپوش اپوكسي) يك زيبايي و رنگ به كف هاي بتني از قبيل كف گاراژها و پاركينگ ها مي دهد. كف هاي بتني مي تواند توسط كفپوش هاي مختلفي از جمله كفپوش اپوكسي، رنگ، كفپوش پلي يورتان، كف بتن سخت و … پوشش گردد كه هر كدام مزايا و معايب خود را دارند. ارزيابي مزايا و معايب هر يك از مواد يا فرايندهاي كفپوش، به شما اين امكان را مي دهد كه بهترين گزينه كفپوش را با توجه به بودجه و خواسته هاي خود از كفپوش مربوطه انتخاب كنيد.

 

– طول عمر و دوام كفپوش اپوكسي

كف اپوكسي يك انتخاب پايدار براي يك كف بتني در يك گاراژ يا پاركينگ است. در پاركينگ ها وسيله نقليه مي تواند مشكلات را براي مواد انتخابي شما براي كف ايجاد كند. چرخ هاي داغ از يك ماشين مي تواند رنگ يا برخي پوشش ها را به پوسته شدن برساند، اما كفپوش اپوكسي مي تواند آسيب خودرو را تحمل كند. كف اپوكسي مقاوم در برابر لايه لايه شدن، ترك خوردن و لك شدن است.

– مشكل چسبندگي و پيوستگي كفپوش اپوكسي به كف زير كار

در كف زير زمين ها و سالن هايي كه در تماس با آب و روبت هستند كفپوش اپوكسي به آنها نمي چسبد و بعد از اجرا پيوستگي دو لايه از بين رفته و كفپوش اپوكسي تبله مي كند. براي اينكه اين مشكلات پيش نيايد بايد سطحي كه روي آن كفپوش اپوكسي اجرا مي گردد كاملا خشك و بدون رطوبت باشد. توصيه مي شود كه در بتن پايه حتما از مواد نم بند و آب بند در كنار هم استفاده گردد و بعد از كيورينگ كامل حدود 28 روز و كمتر بدون رطوبت بتن پايه از 4 درصد، پوشش كفپوش اپوكسي اجرا گردد. همچنين گرد و خاك و عناصر سست نيز قبل از اجراي لايه كفپوش اپوكسي بايد كاملا از سطح زيرن پاك گردد تا چسبندگي لايه كفپوش اپوكسي دچار مشكل نگردد.

– مقرون به صرفه بودن كفپوش اپوكسي

كفپوش هاي اپوكسي يك روش مقرون به صرفه براي ايجاد يك كفپوش جذاب در سطح بتن هستند. اعمال كفپوش اپوكسي در يك پروژه هزينه هاي نگهداري و زمان اجرا را كاهش مي دهد. فرآيندهاي مانند لك يا چرك شدن سطح بتن يا سنگ و تميز كردن آن مي تواند دشوار باشد و نيازمند خدمات حرفه اي است كه به هزينه هاي طبقه افزوده مي شود ولي كفپوش اپوكسي لك نمي گردد و به راحتي قابل شستشو مي باشد.

– زمان بر بودن اجراي كفپوش اپوكسي

استفاده از كفپوش اپوكسي ميتواند وقت گير باشد. قبل از اعمال مواد به بتن، كف را بايد تميز و آماده كنيد و اگر بتن كف قبلا اجرا نشده بايد 28 روز بعد از بتنريزي اجراي آن شروع گردد. علاوه بر اين، لاي هاي مختلف كفپوش اپوكسي بايد بعد از خشك شدن لايه قبل اعمال گردد.

– انواع سبك ها و روش هاي اجرا كفپوش اپوكسي

كفپوش اپوكسي در طيف گسترده اي از رنگ ها و سبك ها قابل اجرا مي باشد. شما همچنين مي توانيد ظاهر را با اضافه كردن فيلرهاي رنگي و اكريل ها و… كه يك ظاهر زيبا به كف ميدهد، سفارشي كنيد. انواع رنگ هاي كفپوش اپوكسي به شما توانايي ايجاد طرح هاي خود را مانند يك الگوي شطرنجي يا الماس بر روي كف مي دهد.

– سطح لغزنده كفپوش اپوكسي

كفپوش اپوكسي مي تواند خيلي لغزنده باشد. در يك منطقه كه ممكن است مستعد ريختن آب روي زمين باشد، كف اپوكسي انتخاب خوب نيست. شما مي توانيد بافتي را به كف اضافه كنيد تا لغزندگي محصول را كاهش دهيد از جمله اين روشها اجراي پوست پرتقالي يا سيليس پاش كردن كفپوش اپوكسي مي باشد.

– عدم مقاومت كفپوش اپوكسي در برابر اشعه UV خورشيد

كفپوش اپوكسي در برابر اشعه UV خورشيد در دراز مدت دوام ندارد و با تغيير رنگ و همچنين از دست دادن خاصيت چسبندگي و لايه لايه شدن دچار اضمحلال مي گردد. بهتر است كفپوش اپوكسي در محيط هاي باز اجرا نگردد.

– مقاومت كفپوش اپوكسي در برابر مواد شيمايي و حرارت

كفپوش اپوكسي در برابر اثرات محيطي مختلفي مقاوم مي باشد مانند انواع هيدروكربن و اسيد هاي ضعيف ولي در برابر برخي اسيدها و بازهاي قوي مقاومت ندارد. كفپوش اپوكسي در برابر دماهاي بالاي 70 درجه مقاومت نداشته و خاصيت خود را ازدست مي دهد و نبايد در جاهايي كه دماي كف بالا تر از 70 درجه مي باشد اجرا گردد.

– بهداشتي و آنتي باكتريال بودن كفپوش اپوكسي

كفپوش اپوكسي كاملا غير قابل نفوذ بوده و در برابر رشد باكتري و جلبك و … مقاوم مي باشد بر همين اساس يكي از بهترين پوشش ها براي محيط هاي بهداشتي مثل بيمارستان ها و درمانگاه ها مي باشد.

– عدم مقاومت در برابر خش پذيري و عدم ازدياد طول كفپوش اپوكسي

كفپوش هاي اپوكسي در برابر خش مانند كشيده شدن چرخ هاي زنجيري و يا ماشين آلات چرخ فولادي حمل و نقل مقاوم نيستند و در دراز مدت خش دار مي شوند و طول عمر آنها به شدت پايين خواهد آمد. همچنين كفپوش اپوكسي كاملا غير انعطاف پذير مي باشد و نبايد در جاهايي كه احتمال تنش و ترك سطح زير كار وجود دارد استفاده گردد.

فروش اپوكسي و اجراي كفپوش اپوكسي با قيمت مناسب

اپوكسي چيست ؟

اپوكسي Epoxy يا پولي پوكسايد از لحاظ شيميايي يك بسپار ترموست است كه از واكنش رزين اپوكسايد با سخت كنندهٔ پولي آمين يا پلي آميد بدست مي آيد. اپوكسي دامنهٔ كاربرد گسترده اي دارد، از جمله در مواد رنگ اپوكسي، كفپوش اپوكسي، اپوكسي گرانيتي ، اف آرپي و چسب ها.

درباره كفپوش اپوكسي بيشتر بدانيد

كفپوش اپوكسي يك محصول دو جزئي ميباشد كه داراي خواص مقاومتي عالي از جمله مقاومت مكانيكي بالا ،  مقاومت سايشي بالا ، مقاومت شيميايي عالي در برابر مواد قليايي و اسيدها روغني هاو چربي ها و همچنين ايجاد سطحي صاف و صيقلي مورد استفاده وسيعي در سالن هاي توليدي مراكز صنعتي ، شيميايي ، بيمارستاني ، نيروگاهي ، فرودگاهي ميباشد و در ادامه بيشتر با اين محصول از جمله قيمت ، كاربرد ، مزايا و معايب آن صحبت خواهيم كرد.

كاربردهاي كفپوش اپوكسي در كجاست ؟

از انواع كفپوش هاي اپوكسي ميتوان در صنايع زير استفاده كرد :
دارو سازي - نفت گاز و پتروشيمي - صنايع آب فاظلاب - صنعت مواد شوينده - انبارداري - صنايع خودرو سازي -  توليد قطعات كامپيوتر و آي تي  - صنايع حمل و نقل ريلي - كارخانه هاي مواد شيميايي و رنگزري  - بيمارستان ها و مراكز بهداشتي - سالن هاي ورزشي  - پاركينگ ها  - توليد مواد غدايي  - صنايع توليد مواد آرايشي - صنايع بسته بندي - تصفيه آب و تصفيه خانه ها  - اتاقهاي ابزار دقيق  - اتاق هاي سرور  - صنايع فولاد

 

مزاياي اصلي كفپوش هاي اپوكسي

اولين ويژگي كفپوش اپوكسي حفاظت آن از سطح زير خود در برابر سايش و فرسايش است. اين ماده يك سطح تميز، يكدست و بدون درز ارائه مي دهد. جالب است بدانيد اپوكسي هرگز گرد و غباري از خود ايجاد نمي كند.
كفپوش اپوكسي مطلقاً جذب آب ندارد و از نفوذ آب، روغن و ساير مايعات به جسم بتن جلوگيري مي‌كند.
افزايش مقاومت بتن در برابر فرسايش، تخريب و اكثر مواد شيميايي را دارا ميباشد.
سبك و كم حجم بوده و از ايجاد هرگونه گرد و غبار جلوگيري مي‌نمايد.
به صورت يكپارچه و در رنگ‌هاي متنوع اجرا مي‌گردد.
با ضخامت ۴ ميليمتر، افزايش مقاومت فشاري بتون را تا 1100 kg/cm2 را دربردارد.
سهولت در شستشو، حداقل ۲۰ سال عمر مفيد و سرعت در ترميم آن، از ساير امتيازات اين پوشش مي‌باشد.

آيا كفپوش اپوكسي معايب دارد ؟

كفپوش اپوكسي داراي معايب اساسي و جدي نمي باشد و به همين جهت است كه استفاده از آن در سال‌ هاي اخير افزايش چشمگير داشته ولي از ضعف هاي آن مي توان به موارد زير اشاره كرد:
- با توجه به اينكه هزينه كفپوش اپوكسي در مقايسه با رنگ هاي معمولي بالاتر است چون از مواد اوليه گرانتري استفاده مي شود و نسبت به رنگ خيلي مقاوم تر است هزينه آن به ازاي هر متر مربع بيشتر از رنگ معمولي ميباشد
- در بعضي از كاربرد ها كه انعطاف پذيري كفپوش براي ما اهميت دارد ممكن است اپوكسي شكننده محسوب مي شود.
-اپوكسي در صورتي كه در معرض نور آفتاب قرار گيرد تمايل به زرد شدن و افت براقيت خواهد داشت و بعد از گذشت زمان دچار پديده گچي شدن خواهد شد.

كاربرد و مصارف پرايمر و مواد اپوكسي

1-      پرايمر بتن اپوكسي جهت پوشش سطوح بتني
2- پرايمر فلزي اپوكسي براي لوله ها و مخازن و لوله هاي آب آشاميدني فلزي
3- پرايمر اپوكسي براي سر جوشها و اتصالات
4- پرايمر فلزي، اپوكسي براي مخازن سكوهاي نفتي ، كشتي ها، پل ها، خطوط ارتباطي لوله هاي نفت
5- پرايمر فلزي اپوكسي براي مخازن و لوله هاي زير زميني.
6- لاك اپوكسي براي مدارهاي چاپي و سيم.
7- بتونه اپوكسي (درزگير)
8- ملات اپوكسي.
9- رنگ اپوكسي با حلال ( براق يا مات با فام هاي دلخواه )
10- رنگ اپوكسي بدون حلال ( براق يا مات با فام هاي دلخواه)
11- روكش خود تراز اپوكسي براي بتن كف ( سطح صاف يا زبر)

انواع كفپوش اپوكسي

با توجه به نياز هر كار و فعاليت و نسبت به محيط اطراف اپوكسي كف به روش هاي مختلفي ساخته و اجرا ميگردد در حدود بيش از 12 نوع كفپوش اپوكسي وجود دارد كه در زير به برخي از اساسي و كاربردي ترين آنها اشاره ميكنيم.

كفپوش اپوكسي صنعتي

همانطور كه از اسمش پيداست اين نوع كفپوش در محيط هاي صنعتي و با ترافيك بالا كاربرد دارد و مخصوص فضاهايي طراحي شده است كه در آن از ماشين آلات و وسايل سنگين استفاده خواهد شد كفپوش اپوكسي صنعتي با توجه به ميزان بار و اصطكاك ماشين آلات ميتواند بيش از حد معمول خود يعني ضخامت 3 ميليمتر نيز اجرا شود.

 

كفپوش اپوكسي آنتي استاتيك

آنتي استاتيك در لغت به معني ضد الكتريسيته ساكن يعني اين نوع كفپوش از تجمع الكتريسيته ساكن روي سطح جلوگيري ميكند و همچنين داراي خاصيت رسانايي ميباشد از كفپوش اپوكسي آنتي استاتيك عموما در اتاق هاي سرور ، اتاق هاي جراحي كه به الكتريسيته ساكن حساس هستند استفاده ميگردد.

كفپوش اپوكسي آنتي باكتريال

اين كفپوش نيز همان طور كه از اسمش پيداست ضد باكتري ميباشد و كمترين ميزان باكتري را جذب كرده كفپوش اپوكسي آنتي باكتريال در برخي از موارد با ذرات نانو نقره ساخته مي شود تا بتواند خاصيت از بين بردن ميكروب ها را داشته باشد اين كفپوش عموما در بيمارستان ها استفاده مي گردد.

 

كفپوش اپوكسي پاركينگ

كفپوش اپوكسي پاركينگ كفپوشي است  با مقاومت مكانيكي بسيار بالا دركنار زيبايي ويژه  وخيره كننده آن آن پيشنهادي بسيار ارزشمند براي استفاده  در پاركينگ هاي  ساختمان هاي اداري ، تجاري و مسكوني مي باشد. كفپوش اپوكسي پاركينگ مي تواند بر روي كيله سطوح بتني ، موزاييك ، سنگ شده و غيره استفاده شود تا به كارايي بالا و جذابيت بيشتر سطوح بيافزايد.

ضخامت لايه هاي كفپوش اپوكسي

به طور كلي كفپوش اپوكسي از سه لايه تشكيل شده است : لايه اول پرايمر كه بر روي سطح ريخته خواهد شد لايه دوم يا مياني كه ضخامت 1.8 تا 2 ميليمتر دارد و لايه نهايي كه 1 تا 1.2 ميليمتر ضخامت دارد البته با توجه به خواسته مشتري و نوع فعاليت اين ضخامت ها متغيير ميباشند

اجراي كفپوش اپوكسي چگونه است ؟

همانطور كه در مطالب ديگر گفته شده كفپوش اپوكسي از رنگ اپوكسي تشكيل شده كه اين پوشش با هاردنر تركيب ميگردد نحوه اجرا يكسان است اما با توجه به ضخامت مقدار رنگ و رزين تعيين مي گردد

 

اپوكسي و كفپوش اپوكسي

اپوكسي چيست ؟

در اين صفحه شما با اپوكسي و كفپوش اپوكسي و انواع آن آشنا خواهيد شد.

اپوكسي يا پولي‌ پوكسايد، نوعي بسپار ترموست است كه از واكنش سخت‌كننده ي پولي‌آمين با رزين اپوكسايد حاصل مي‌شود. اپوكسي دامنهٔ كاربرد گسترده‌اي دارد، از جمله در مواد چسبهاي همه‌كاره و پوشش frp.

مزاياي روكش صنعتي اپوكسي

افزايش مقاومت بتن در برابر فرسايش، تخريب و اكثر مواد شيميايي

مطلقاً جذب آب ندارد و از نفوذ آب، روغن و ساير مايعات به جسم بتن جلوگيري مي كند.

سبك و كم حجم بوده و از ايجاد هرگونه گرد و غبار جلوگيري مي نمايد.

به صورت يكپارچه و در رنگ هاي متنوع اجرا مي گردد.

با ضخامت ۴ ميليمتر، افزايش مقاومت فشاري بتون را تا ۱۱۰۰ kg/cm2 را در بر دارد.

سهولت در شستشو، حداقل ۲۰ سال عمر مفيد و سرعت در ترميم آن، از ساير امتيازات اين پوشش مي باشد.

انواع كفپوش اپوكسي جهت سالن هاي صنعتي

كفپوش گردگير به ضخامت ۱ ميليمتر، اين نوع كفپوش جهت جلوگيري از گرد و غبار بتون بكار مي رود.

كفپوش يكپارچه به ضخامت ۳ ميليمتر به صورت صاف داراي مقاومت بالاي سايشي و مقاوم در برابر خوردگي، فرسايش و نفوذ روغن، چربي و آب به جسم بتون – ايجاد سهولت در شستشو و امكان دكوراتيو بودن كف. (كفپوش فوق در انواع صنايع از خودرو سازي، داروسازي، صنايع غذايي، صنايع بهداشتي، چاپخانه اي و … كاربرد دارد.)

كفپوش به ضخامت ۳ ميليمتر به صورت معوج (اصطلاحاً پوست پرتقالي) كه علاوه بر داشتن خصوصيات روكش صاف از لغزش افراد و ماشين آلات در محيط هاي خيس و چرب جلوگيري مي نمايد.

كفپوش نيمه زبر و زبر، كفپوش فوق در ضخامت هاي بالتر از ۴ ميليمتر اجرا مي گردد. روكش فوق داراي مقاومت مكانيكي بالايي مي باشد و عدم خش پذيري از ديگر خصوصيات آن مي باشد.

كفپوش ضد اسيدي كه داراي مقاومت بسيار بالا در برابر عوامل خورنده شيميايي مي باشد.

كفپوش ورزشي كه معمولاً از اپوكسي انعطاف پذير در آن استفاده مي شود.

كفپوش آنتي استاتيك كه اصطلاحاً ضد جرقه ناميده مي شود (مورد مصرف آن در انبارهاي مهمات، سالن هاي مخابرات، اطاق هاي كامپيوترف اطاق عمل بيمارستان ها مي باشد.)

بتون اپوكسي كه به ضخامت تقريبي ۲۰ ميليمتر اجرا مي گردد و در برابر ضربه هاي شديد كاملاً مقاوم است.

 

اپوكسي|كفپوش اپوكسي

كاربرد اپوكسي در شكل دهي صنعتي و كمپوزيت

سيستم هاي اپوكسي در شكل دهي صنعتي براي توليد قالب ها، قالب هاي الگو (master models) ، ورقه ها، ريخته گري، تجهيزات و ديگر وسايل صنعتي استفاده مي شوند. “شكل دهي پلاستيك” جايگزين فلزف چوب و ديگر مواد سنتي مي شود و بطور كلي كارايي را افزايش مي دهد و يا هزينه كلي را كاهش مي دهد يا زمان انتظار را براي بسياري از فرايندهاي صنعتي كوتاه مي نمايد. اپوكسي ها همچنين در توليد فايبرگلاس يا قطعات كمپوزيت استفاده مي شوند. انها از رزينهاي پلي استر و رزينهاي وينل استر گرانتر هستند ولي معمولا قطعات كمپوزيت قوي تر و مقاوم تر به دما توليد مي نمايند.

كاربردهاي فضايي اپوكسي

در صنعت فضايي، اپوكسي بعنوان ماده ماتريس ساختماني استفاده مي شود و سپس با فيبر تقويت مي شود. معمولي ترين فيبرها شامل شيشه، كربن، كولار (Kevlar )و بر است. اپوكسي ها همچنين بعنوان چسب ساختماني استفاده مي شوند. موادي مانند چوب و ديگر موادي كه از فناوري كمي برخوردارند با رزين هاي اپوكسي چسبانده مي شود. (در مورد پوشش frp بيشتر بدانيد.)

اپوكسي و زيست شناسي

اپوكسي ها قابل حل در اب مانند دوركوپان Durcupan [6] و [۷] معمولا براي قرار دادن نمونه هاي ميكروسكپي در پلاستيك، براي برش عرضي با ميكروتوم و سپس تصويربرداري، استفاده مي شود.
هنر
رزين هاي اپوكسي مخلوط با رنگ دانه ها ممكن است بعنوان محيط رنگ اميزي استفاده شوند، كه اين عمل با ريختن لايه ها بر روي هر كدام براي تشكيل يك تصوير كامل انجام مي گيرد.

اپوكسي و صنعت

در سال ۲۰۰۶ صنعت اپوكسي بالغ بر ۵ ميليارد در امريكاي شمالي و حدود ۱۵ ميليارد دلار امريكا در جهان بوده است. بازار چين سريعا رشد نموده است و بيش از ۳۰% بازار جهاني را تشكيل مي دهد. تقريبا از ۵۰ تا ۱۰۰ اپوكسي رزين و سخت كنندها تشكيل شده است.
توليد كننده گان اپوكسي كه در بالا ذكر شده معمولا اپوكسي رزينها را به شكل قابل استفاده به مصرف كنندكان نهايي نمي فروشند، بنابراين گروه ديگري از شركتها هستند كه مواد خام اپوكسي رزين را از توليد كننده گان عمده مي خرند و سپس سيستم هاي اپوكسي را مخلوط (تركيب مي نمايند، تغيير مي دهند) مي كنند. اين شركتها فرموله كننده ناميده مي شوند. بيشتر سيستم هاي اپوكسي فروخته شده توسط اين فرموله كننده ها توليد مي شوند و انها ۶۰% ارزش دلاري بازار اپوكسي را تشكيل مي دهند. صدها روش وجود دارد كه فرموله كنندها مي توانند اپوكسي ها را تغيير دهند- با اضافه كردن پركنندهاي معدني (تالك، سيليكا، الومين و غيره)، با اضافه كردن انعطاف دهندها، كاهنده كاهنده ي ليوپتسيه، رنگ كنندها، حجم دهندها، تسريع كنندها، تقويت كنندهاي چسب و غير. اين تغييرات براي كاهش هزينه، براي بهبود عملكرد و بهبود آساني فرايند كردن انجام مي شوند. در نتيجه يك فرموله كننده هزاران نوع فرمول مختلف را مي فروشد كه هر كدام براي نياز خاصي يا يازار خاصي ايجاد شده اند.

خطرات بهداشتي اپوكسي

خطر اوليه در استفاده از اپوكسي غالبا مربوط به تركيب سخت كننده است نه خود رزين اپوكسي. به ويژه سخت كننده آمين خيلي خورنده هستند، ولي ممكن است بعنوان مواد سمي، سرطانزا/ جهش زا نيز طبقه بندي شوند. آمين هاي آروماتيك آسيب زا هستند (بيشتر آنها مواد سرطانزاي شناخته شده هستند و يا گمان مي رود كه سرطانزا باشند)، ولي مصرف آنها اكنون محدود به موارد صنعتي خاصي مي شود و آمين هاي آليفاتيك و سيكلواليفاتيك كم خطر تر معمولا مورد استفاده قرار مي گيرند.
رزين هاي مايع اپوكسي در حالت سفت نشده غالبا بعنوان سوزش آور براي چشم و پوست طبقه بندي مي شوند و نيز براي آبزيان سمي هستند. رزينهاي جامد اپوكسي معمولا از رزينهاي مايع بي خطرترند،و بسياري از انها بعنوان مواد بي خطر طبقه بندي مي شوند. يك خطر مختص اپوكسي رزين ها حساسيت زايي است. اين خطر در اپوكسي رزينهاي حاوي رقيق كنندها با وزن ملكولي كم بيشتر مشخص است . تماس با اپوكسي واكنش الرژيك ايجاد مي نمايد. حساسيت زايي عموما بخاطر در مواجه مكرر (مثلا بهداشت ضعيف در محل كار و فقدان ابزارهاي حفاظتي) در طولاني مدت رخ مي دهد. گاهي واكنش هاي آلرژي چندين روز ديرتر بعد از تماس با اپوكسي رخ مي دهد. واكنش هاي آلرژيك به شكل آماس پوست، بخصوص در نواحي كه در تماس زياد است (دست و بازوها) رخ مي دهد. مصرف اپوكسي منبع اصلي اسم شغلي در توليد كننده گان پلاستيك است . بيس فنول A كه در توليد گروههاي معمول رزينهاي اپوكسي استفاده مي شود، مختل كننده شناخته شده غدد درون ريز است.

گروه كفپوش اپوكسي شركت آريا سطح تهران: كفپوش اپوكسي و پلي يورتان

اين گروه پوشش به دليل ارائه خواص منحصر بفرد و قابليت اعمال در ضخامت هاي بالا، در انواع صنايع سنگين خودرو سازي، قالب سازي، نظامي، بهداشتي  دارويي، غذايي، پتروشيمي ها، نيروگاه ها، صنايع چاپ و انبارها و سالن هاي صنعتي و ورزشي و .. مورد استفاده قرار مي گيرد. از خواص عمده اين پوشش، مقاومت مكانيكي، ضربه و سايش بالا، مقاومت هاي بالا در مقابل عوامل شيميايي و رطوبت و همچنين زيبا سازي سالن مي باشد.

2-      اين گروه شامل موارد ذيل است:
– كفپوش آنتي داست؛ كد: ۲۲۵۲
– كفپوش مقاوم مكانيكي؛ كد: ۱-۲۲۵۲
– كفپوش آنتي استاتيك؛ كد: ۲۲۵۹
– گروت هاي بر پايه اپوكسي؛ كد: ۲۲۳۶
– كفپوش منعطف اپوكسي؛ كد: ۲۴۵۲
– كفپوش هاي پلي يورتان (سخت) صنعتي؛ كد: ۳۲۵۲
– كفپوش هاي پلي يورتان (الاستيكي) ورزشي؛ كد: ۳۴۵۲

كفپوش اپوكسي چيست ؟

كفپوش اپوكسي (epoxy flooring)  و پلي اورتان نوعي كفپوش  از خانواده بسپار (polymer) با كاربرد صنعتي و خانگي است كه قابليت پياده‌سازي و اجرا بروي  انواع سطوح به ويژه سطوح بتني را دارد. كفپوش اپوكسي با ضخامت كم ، عايق رطوبتي و حرارتي و حتي آنتي باكتريال  ومقاوم در برابر مواد شيميايي بسيار كارآمد و مستحكمي است كه براي انواع سطوح بيمارستاني، سالن‌هاي ورزشي، محيطهاي مسكوني، كارخانه‌هاي صنعتي و… كاربرد دارد. اين كفپوش نسبت به انواع ديگر كفپوش قيمت معقولتر، كاربرد گسترده‌تر و استحكام بيشتري برخوردار است. از لحاظ زيبايي بصري نيز ظاهر درخشان و براقي به محيط داخلي مي بخشد و به دليل عايق رطوبتي و شيميايي بودن، قابليت شستشو داشته و در تسريع نظافت محيط تاثير مثبتي دارد . همچنين رنگبندي متنوع كفپوش‌ اپوكسي به شما طيف وسيعي را ارائه مي دهد و قدرت انتخاب شما را بالا مي برد.

قيمت كفپوش اپوكسي

به نسبت انواع ديگر كفپوش كه قيمت بسيار بالا و استحكام به شدت پايين تري از كفپوش اپوكسي دارند، اين كفپوش قيمت بسيار مناسب و مقاومت بسيار بالاتري دارد. دوام بالاي اين كفپوش نيز در برآورد و بهينه‌سازي قيمت تمام شده تاثير مستقيم داشته و به علاوه  در صورتي كه به درستي نصب شود، تا چند دهه عمر مفيد سطح را بالا خواهد برد. قيمت كفپوش هاي اپوكسي به عواملي همچون ضخامت كفپوش اپوكسي مورد استفاده، سطح زير كفپوش و كيفيت ساخت پوشش اپوكسي بستگي دارد. به طور كلي قيمت تمام شده‌ي كفپوش اپوكسي به دليل نصب آسان و سريع بسيار پايين تر از ساير كفپوش‌هاست.

تعيين قيمت بستگي به رنگ متنوع آن و جنس اپوكسي داشته، همچنين متراژ فضايي كه قرار است اجراي صورت گردد، نيز در تعيين قيمت اپوكسي موثر مي باشد.بعلت ساختار شيميايي خاصي كه دارند، قابليت توليد آن ها با خواص متنوع و گوناگون وجود دارد.

براي تماس كافيست روي شماره ها كليك كنيد

دليل اصلي اينكه اين روز‌ها براي كفسازي، كفپوش هاي اپوكسي را توصيه مي‌كنند بي‌شك ويژگي‌هاي منحصر‌به‌فرد و خاص اين نوع كفپوش‌هاست. در ادامه ويژگي‌هاي اين كفپوش‌ها را فهرست‌وار بررسي مي‌كنيم:

  • كفپوش اپوكسي بسيار بادوام است.
    اين كفپوش‌ها كاملاً قابل شستشو هستند.
    اين كفپوش‌ها در برابر انواع باكتري‌ها، آلودگي‌ها، و ميكروب‌ها مقاوم هستند.
    شرايط نگهداري آسان از ديگر ويژگي‌هاي مثبت كفپوش اپوكسي است.
    كفپوش اپوكسي كاملاً يكپارچه و بدون درز است.
    روكش اپوكسي مقاومت سايشي بالايي دارد.
    اين كفپوش‌ها در برابر ضربه مقاوم هستند.
    كفپوش اپوكسي در برابر خش مقاوم است.
    اين كفپوش‌ها عايق بسيار قوي‌اي هستند.
    كفپوش هاي اپوكسيي در برابر انواع مواد و حلال‌هاي شيميايي مقاوم هستند.
    اپوكسي كف، مقاومت مكانيكي بالايي دارد.
    اين كفپوش‌ها در برابر خوردگي بسيار مقاوم هستند.
    اپوكسي به‌هيچ‌عنوان آب و ساير مايعات را جذب نمي‌كند.

 

كفپوش اپوكسي مخصوص بتن

قابل مصرف جهت آب بندي بتن و استحكام و سيل نمودن بتن نو و قديمي ، ويسكوزيته كم و قابليت نفوذ بالا در بتن ، چسبندگي عال به سطح بتن ، سنگ و فلز ، جلوگيري از ايجاد گرد و غبار ، مقاوم به سايش .

 

ورني كفپوش اپوكسي

كفپوش اپوكسي ورني قابل مصرف بر روي كف سالن ها و مخازن صنايع صنعتي و كارخانجات دارويي و … ، كاملا شفاف و ترنسپارنت ، داراي مقاومت اسيدي و قليايي بالا ، عدم تغيير در مواد شيميايي ، داراي مقاومت سايشي و فشاري بسيار خوب.

 

كفپوش اپوكسي آنتي استاتيك

كفپوش اپوكسي آنتي استاتيك به كفپوش ضد جرقه نيز معروف است كه به دليل اينكه فرمول آن بر پايه رزين اپوكسي و سخت كننده به همراه افزودني هاي ديگر است امكان انتقال جريان الكتريسيته ساكن را دارد. از اين كفپوش براي اماكن ورزشي و مكان هايي كه با مقاوت مكانيكي و شيميايي معمولي است استفاده مي شود.

 

كفپوش اپوكسي ضد اسيد

كفپوش اپوكسي ضد اسيد اين نوع كفپوش را به دليل خواص مكانيكي و شيميايي كه دارد براي محل هايي كه با مواد شيميايي ، بنزين ، گازويل ، روغن و غيره ارتباط دارند استفاده مي كنند. بر روي كف سالن ها و مخازن ، فاضلاب هاي صنعتي جهت كارخانجات صنعتي كه در معرض اسيد هاي قوي قرار دارند. مقاومت اسيدي و قليايي بسيار بالا.

كفپوش اپوكسي در منزل

به دليل همين ويژگي‌ها بسياري از طراحان داخلي و خارجي از كفپوش اپوكسي در آثار خود بهره مي‌برند. تنوع رنگ در كنار استحكام بالاي كفپوش اپوكسي براي طراحان و  سفارش‌هاي خاص كارفرماهاي آنان ظاهر شيك و آراسته در كنار تجلل و ويژه بودن را به ارمغان مي‌آورد. قيمت مناسب نيز ويژگي بارز ديگر كفپوش‌هاي اپوكسي است كه اين نوع از كفپوش را در مركز توجه همگان قرار داده است. به دليل رنگبندي متنوع قابليت طراح را در جذاب‌تر كردن دكوراسيون داخلي محيط افزايش مي دهد و طراح و كارفرماي خاصش را راضي خواهد كرد.

از ويژگي هاي بارز كفپوش اپوكسي مي توان حالت سايشي و ضربه ، يكپارچه بودن ، ضدآب بودنكفپوش پلي يورتان

كفپوش پلي يورتان چيست؟

كفپوش پلي يورتان يا كفپوش پلي اورتان ها دسته اي از پليمرهاي مهندسي هستند كه كاربرد عمده آنها در صنايع توليد فوم و پوشش هاي صنعتي را دارا مي باشد. ويژگي هاي منحصر به فرد پلي يورتان سبب كاربرد گسترده آنها در حوزه پوشش نيز گرديده است.

كفپوش پلي يورتان ، كفپوشي دو جزئي است كه نسبت به ساير انواع پوشش ها داراي خواص متفاوت مي باشد. اين نوع از پوشش پلي يورتان بدون حلال بوده است. پوشش هاي پلي يورتان به دليل اينكه داراي چسبندگي خوب به سطوح مختلف بتني، فلزي و چوبي مي باشند جايگاهي مناسب در حوزه كفپوش پيدا كرده اند.

محصول پيشنهادي: دريچه منهول كامپوزيت

مقايسه كفپوش پلي يورتان با كفپوش اپوكسي

در مقايسه با كفپوش هاي اپوكسي، كفپوش پلي يورتان از ويژگي هاي زير برخوردار مي باشند :

  1. داراي مقاومت فشاري و سايشي بالاتر 2

. مقاومت بيشتر در برابر بارهاي ديناميكي

  1. مقاومت ضربه
  2. مقاومت در برابر ترك خوردگي

محصول مرتبط: كفپوش پلي اوره

پوشش اپوكسي و پلي يورتان لوله هاي صنعتي

كفپوش پلي يورتان مخصوص سطوح لوله قابل استفاده نصب و اجراي روكش پلي يوتان جهت پوشش لوله هاي فلزي و بتني دفني در صنعت نفت و گاز پتروشيميكفپوش پلي يورتان يا كفپوش اپوكسي ؟ (تعداد بازديد : 5579)

 

كفپوش پلي يورتان يا كفپوش اپوكسي ؟

كفپوش پلي يورتان و كفپوش اپوكسي هر دو جهت پوشش هاي محافظتي استفاده مي شوند. اين مواد نسبت به ضربه، مواد شيميايي ، روغن ها و ...... مقاوم هستند . مزيت ديگر استفاده از اين نوع پوشش ها قابليت شستشوي راحت و عمر طولاني آنها مي باشد. البته به صورت كلي هر كدام از اين نوع كفپوش ها ( اپوكسي و پلي يورتان ) خواص ويژه  خود را دارند.  اما جواب به اين سوال كه كفپوش پلي يورتان بهتر است يا كفپوش اپوكسي نيازمند مشخص كردن محل مصرف آنهاست.

 

ويژگي كفپوش هاي پلي يورتان 

پلي اورتان يك پليمر گرما سخت است و به عنوان يك كفپوش با قابليت بالا شناخته شده است.
در ميان فرمولهاي مختلف كفپوش پلي يورتان، كفپوشهايي كه در آنها از رزينهاي آليفاتيك استفاده شده است مناسب استفاده براي پاركينگ ها و امور ساختماني هستند كه در ضخامتي در حدود 2 تا 3 ميلي متر اجرا ميشوند. اين لايه ي نازك شايد درظاهر  توانايي خاصي نداشته باشد اما بايد گفت كه اين نوع پوشش به علت خاصيت خمش پذيري و انعطاف پذيري، مي تواند به خوبي تنش هاي ايجاد شده در سطح را ختثي و در مقابل ضربه و فشار مقاومت كند كه اين امر يكي از برتري هاي اين نوع كفپوش نسبت به كفپوش اپوكسي است.
كفپوشهاي پلي يورتان در برابر كفپوشهاي اپوكسي نسبت به ايجاد خط و خش مقاومت بيشتري از خود نشان ميدهند در ضمن يك خاصيت قابل اشاره كفپوش پلي اورتان ايجاد يك سطح يكپارچه مي باشد اين امر خود باعث آببندي سطح در محل اجرا مي شود اين موضوع در نحوه اجراي اپوكسي وجود ندارد و در سطوح وسيع مي بايست جهت جلوگيري از ترك، درزهاي طولي روي سطح ايجاد گردد.
در مورد مقاومت شيميايي ، پلي يورتان مي تواند انتخاب خوبي بسته به شرايط و محل اجرا باشد. كفپوش پلي يورتان نسبت به دسته نسبتاً وسيعي از حلالها ، روغنها و .... مقاومت خوبي نشان ميدهد. اما در شرايط خاص شيميايي (شديدا اسيدي يا قليايي ) كفپوش اپوكسي توانايي بهتري دارد.
مقاومت پلي اورتان هاي آليفاتيك به اشعه UV در مقايسه با  اپوكسي از مهم ترين ويژگي هاي آن است . كفپوشهاي اپوكسي در مجاورت با نور خورشيد در مدت زمان كوتاهي تغيير رنگ ميدهند اما پلي اورتان ها آليفاتيك در اين شرايط مقاومت بالاتري دارد.

ويژگي هاي كفپوش هاي اپوكسي :
اپوكسي نيز همانند پلي يورتان يك پليمر گرما سخت است كه در سه نوع دسته بندي ميشود. حلالي ، آبي و جامد اين دسته بندي قابليت ايجاد پوششهايي از ضخامت 3 تا 10 ميلي متر را فراهم مي آورد.
كفپوشهاي اپوكسي به راحتي روي سطوح بتني قابل اجرا هستند و پيوند خوبي با آن سطوح برقرار ميكند كه اين امر كفپوش اپوكسي را به يك زيرسازي مناسب براي فضاي در حال بازسازي تبديل ميكند.
كفپوش اپوكسي در حين اجرا به خوبي پستي و بلندي ها و شكستگي و تركهاي موجود در سطح را پر ميكند و از بين مي برد. اين نوع پوشش انعطاف پذيري كمي دارد و در مقابل ضربه شديد شكننده است. معمولا ً استفاده از اپوكسي به عنوان زير سازي بسيار مرسوم بوده اما نهايتا ً به علت خواص متفاوت، پلي اورتانها به عنوان تاپ كوت( (Top Coat) استفاده ميشوند.

كفپوش پلي يورتان حرفه اي (قيمت سال 1398)

پلي‌يورتان‌ها را اولين بار اوتو باير در سال ۱۹۳۷ در آلمان كشف كرد و بعد از آن اين مواد با داشتن خواص ويژه پيشرفت بسيار زيادي را در انواع صنايع جهان داشتند. اولين پلي ‌يورتان ، از واكنش دي‌ايزوسيانات توليد شدند. آليتان‌ها تركيباتي هستند كه در ساختار آن‌ها پيوند يورتاني وجود دارد. پلي‌يورتان (PU) نام عمومي پليمرهايي است كه داراي پيوند يورتاني مي‌باشند. پيوند يورتاني از طريق واكنش افزايشي بين يك گروه ايزوسيانات و يك تركيب داراي هيدروژن فعال مثل گروه هيدروكسيل تشكيل شده‌است. گروه‌هاي ايزوسيانات به شدت واكنش پذير بوده و به همين علت پيشرفت واكنش آن‌ها نياز به افزايش دما ندارد. (واكنش در دماي محيط صورت مي‌گيرد) مهم‌ترين ويژگي اين گروه از پليمرها اين است كه پس از واكنش ساختاري پايدار به وجود مي‌آيد. خلاصه اينكه، پلي‌يورتان در اشكال مختلف مانند: فراورده‌هاي فوم، فيلم، الاستومرها، پودرها، مايعات و امولسيون‌ها قابل توليد هستند. كفپوش اپوكسي براي راه پله

از ابتكارات ديگري كه مي‌توان با اين كفپوش انجام داد ترميم پله هاي قديمي و احيا آنها ميباشد.

از محاسن اين اجرا اين است كه بدون تخريب و بنايي و درست روي همان پله هاي قديمي، پوششي مقاوم و با طرح دلخواه ايجاد كرد كه به مقاومت كفپوشهاي اپوكسي بوده و از نظر شست و شو تردد هم كاملا مقاوم ميباشد.

 

 

پست شد در : اپوكسي٬ پروژه هابرچسب زده شد خانه-زيبا٬ خانه-لاكچري٬ خانه-مدرن٬ خانه-نو٬ طراحي دكوراسيون٬ طراحي-خاص٬ طراحي-كف٬ طراحي-لاكچري٬ طراحي-منزل٬ طرح-ابتكاري٬ طرح-خاص٬ كفپ ش-راه پله٬ كفپوش٬ كفپوش-آشپزخانه٬ كفپوش-اپوكسي٬ كفپوش-اسپورت٬ كفپوش-تالار٬ كفپوش-جديد٬ كفپوش-طرح سنگ٬ كفپوش-فانتزي٬ كفپوش-لاكچري

 

تركيباتي ايزوسيانات پلي يورتان

۲و۴ يا ۲و۶ تولوئن دي ايزوسيانات
۴و۴ يا ۲و۴ دي فنيل متان دي ايزوسيانات
۱و۶ هگزا متيلن دي ايزوسيانات

 

چسبندگي عالي به سطح بتن و فلز

داراي مقاومت شيميايي ، قليايي و مقاومت خوردگي بسيار بالا

داراي  مقاومت رطوبتي بسيار بالا

۱۰۰ درصد جامد و بدون حلال

قابل اجرا در ضخامت ا-۴ ميلي متر طي يك مرحله

فاقد جدايش كاتدي

 قابليت ترميم سريع،قابليت شست و شو با انواع مواد شوينده را مي توان بيان كرد. كفپوش هاي اپوكسي در طرح ها و رنگ هاي متنوع براي فضاهاي مختلف با فرم هاي صاف،نيمه صاف،نيمه زبر و زبر توليد شده است. كفپوش هاي اپوكسي در انواع مختلف ضد اسيد و مقاوم در برابر مواد شيميايي، بهداشتي، ضدحريق، آنتي استاتيك، عايق الكتريكي، دكوراتيو و جنرال در بازار ارائه شده است.

اجراي كفپوش اپوكسي

در نصب و اجراي كفپوش اپوكسي ، جنس سطح مورد نظر بايستي در نظر گرفته شود. جهت افزايش دوام و كيفيت رنگ در كفپوش اپوكسي، از پرايمر استفاده مي شود، همچنين در نظر گرفتن دماي محيط نيز از موارد اساسي مي باشد كه در اجراي كفپوش موثر است.قبل از نصب كفپوش اپوكسي بايستي سطح مورد نظر را از هر گونه گرد و غبار يا اثر رنگ و چربي و يا رطوبت پاك گردد و در صورت ناهموار بودن سطح، با استفاده از بتونه ، تسطيح صورت مي گيرد.

اجراي كفپوش اپوكسي در اكثر صنايع غذايي ، دارويي، بهداشتي ، آرايشي و … مشكلاتي از قبيل ميكروب ، باكتري ، قارچ و … به وفور در صنايع قيد شده وجود دارد و بدليل عدم اطلاعات كافي ، مديران و مسئولين اين گونه صنايع جهت رفع مشكلات آن بصورت جدي گام بر نمي دارند و فقط صنايعي دست به اقدام توليد كفپوش اپوكسي يا كفپوش پلي يورتان برداشته اند كه با دستور مقامات بهداشتي و … مجبور به اجراي آن گرديده اند و بعضي از مديران و مسئولين صنايع به اهميت كفپوش اپوكسي  يا كفپوش پلي يورتان پي برده اند و سعي نموده اند مشكلات را برطرف نمايند . جهت رفع اين معضلات حتما بايد فرهنگ سازي شود و با ترويج آن از طريق رسانه هاي مختلف مديران و مسئولين صنايع به اهميت آن پي ببرند .

مراحل اجراي كفپوش اپوكسي

اجراي كفپوش اپوكسي در مراحل گوناگون و در محيط هاي گوناگون اجرا ميشود و بسته به شرايط و محيط مراحل گوناگوني در خلال روند اجراي كفپوش اپوكسي صورت ميگيرد .كفپوش هاي صنعتي معمولا به دليل مقاومت هاي بالاي مكانيكي و شيميايي و … در محيط هاي گوناگون مورد استفاده قرار ميگيرند و كارا يي و نمايي خاص را براي محيط هاي مختلف به ارغان مي آورند. در فرايند اجرايي كفپوش اپوكسي در مرحله نخست بايد مد نظر داشت كه سطح زيرين چيست و چه پوششي دارد ؟ به طور معمول كفپوش اپوكسي  در سطوحي با سطح بتن ماله پروانه به خوبي چسبندگي دارند و مورد استفاده قرار ميگيرند .در كفپوش هاي صنعتي بايد مد نظر داشت كه سطح زيرين و شرايط آن بسيار تاثير گذار خواهد بود .اگر سطح زيرين كفپوش در شرايط استاندارد قرار نداشته باشد امكان اين وجود دارد كه عيوب سطح زيرين به سطح كفپوش نهايي نيز تاثير گذاشته شرايط نا مناسبي در كفپوش ايجاد كند .

با توجه به اين مسئله روند هاي مختلف اجرايي بسته به نوع محيط و شرايط عملياتي اجرا ميگردد .نخست در روند اجراي كفپوش عمليات ساب زدن سطح زيرين و ايجاد پروفايلي مناسب براي اجراي لايه بالايي انجام ميگيرد .عمق و تعداد دفعات ساب سطح بسته به شرايط سطح زيرين دارد .عمليات وكيوم سطح ساب خورده و پاك كردن سطح از هر گونه آلودگي مرحله بعدي انجام كار در مراحل اجراي كفپوش ميباشد .سپس به طور معمول لايه اوليه و يا اصطلاحا پرايمر جهت نفوذ در سطح زيرين و پر كردن نسبي خلل وفرج آن و همچنين ايجاد چسبندگي ميان لايه اي اعمال ميشود .لازم به ذكر است كه جهت خشك شدن نسبي اين لايه ميبايست چند ساعت به آن زمان داد و سپس لايه بعدي را اعمال كرد .

كفپوش اپوكسي جايگزين مناسبي نسبت به پوشش هاي قديمي ميباشد رنگ اكسير پرگاس در پروژه هاي بسياري در زمينه هاي مختلف اقدام به اجراي كفپوش اپوكسي و كفپوش ورزشي پلي يورتان . كفپوش پلي يورتان زمين اسكيت و كفپوش اپوكسي باشگاه بدنسازي ميكند كفپوش اپوكسي در مدارس و مراكز مراقبت روزانه پوشش اپوكسي با عملكرد بالا بهترين انتخاب براي مدارس، مراكز مهد كودك و مهد كودك ها مي باشد پوشش اپوكسي از پوشش دندانپزشكي به محوطه دانشگاه بهترين حفاظت براي كف بتني است. نصب انواع پوشش در مدارس مزاياي بسياري براي كاركنان و دانش آموزان دارد زيرا طبقه اپوكسي: مقاومت در برابر ضربه و لكه ها آسان است براي حفظ، زيبايي و ايمن پوشش اپوكسي نيز سرمايه گذاري خوبي براي استقرار است، زيرا آن را يكي از بهترين ارزش براي پول مي داند. كفپوش اپوكسي: پوشش مقاومتي در مراقبت از كودكان، مدارس راهنمايي و دبيرستان ها و حتي در دانشگاه هاي بزرگ، پوشش كف در سطح بالاي ترافيك قرار دارد. پوشش اپوكسي با كارايي بالا يك راه عالي براي جلوگيري از آسيب ديدن اين ترافيك به علت مقاومت در برابر شوك است. سال گذشته در فروشگاه هاي تجاري و فرودگاه ها، سالانه سالانه از هر گونه زيان مالي همچنان ادامه خواهد يا
برچسب: ،

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۵:۳۷ توسط:ولقان حسيني موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی