دكتر ولقان حسيني Dr Volghan hosseini

دكتر ولقان حسيني متخصص تبليغات و تجارت الكترونيك برنامه نويس و طراح وب ايراني سئو كار و گرافيست

ساخت استخر با بهترين عايق استخر و رنگ استخري

ساخت استخر با بهترين عايق استخر و رنگ استخري

  1. قيمت چسب عايق استخر
  2. قيمت چسب ترك استخر
  3. چسب آب بندي استخر sa12
  4. قيمت چسب استخر z90
  5. قيمت چسب استخري
  6. رزين آب بندي استخر
  7. آب بندي استخر كشاورزي
  8. قيمت رنگ آب بندي استخر
  9. بهترين عايق استخر
  10. قيمت چسب عايق استخر
  11. اپوكسي عايق استخر
  12. عايق استخر مشهد
  13. فيلم عايق كاري استخر
  14. عايق پليمري استخر
  15. مواد عايق كاري استخر
  16. چگونه استخر را عايق كنيم؟
  17. چگونه جلوه بصري استخر را دگرگون نماييم؟
  18. رعايت اصول زيبايي‎شناسي چه تاثيري بر جذابيت و گيرايي و استخر دارد؟
  19. فاكتورهاي اساسي موثر بر رنگ استخر كدام‎اند؟
  20. كروماتراپي (رنگ درماني) چيست؟

نانو پليمر مناسب ترين عايق استخر

 

نانو پليمر مناسب ترين عايق استخر

عايق استخر نانو پليمر ، مناسب جهت عايق سازي استخر هاي نوساز و يا استخر هاي كهنه در بر دارنده ترك. اين محصول محصولي بسيار مناسب در رويارويي با روش هاي سنتي بوده و مزاياي متعددي را در بر دارد. از جمله اين مزايا مي توان به جلوگيري از شوره زدگي و رشد قارچ و كپك و همچنيني قابليت كشساني و ضد ترك بودن اشاره كرد.

روش اجراي اين محصول از قرار زير مي باشد:

1- محلول نانو پليمر را با تركيبي از سيمان و ماسه بادي كه به نسبت مساوي با هم تركيب شده اند به صورت دو غاب يا رنگ روي سطح مورد نظر اجرا نماييد. اگر ماسه بادي در دسترس نبود مي توان به جاي آن از پودر سنگ الك شده استفاده نمود. متوسط ميزان نسبت نانو پليمر با مخلوط سيمان و ماسه بادي يك به يك مي باشد ولي مي توان سيمان و ماسه بادي را تا دو برابر افزايش يا به نصف كاهش داد.

2- محلول به دست آمده را مانند رنگ يا دوغاب به وسيله قلم، جاروي پلاستيكي يا غلطك رنگ روي سطح مورد نظر خود اجرا نماييد.

3- زمان گيرايش نانو پليمر تقريبا سه ساعت بعد از اجرا مي باشد و از تردد از روي سطح به مدت دوازده ساعت خودداري شود.

4- نانو پليمر را مي توان با ماده رنگ پلاستيك تركيب و به صورت رنگي اجرا نمود. ** توجه: به جهت جلوگيري از مشكلات ناشي از تشنگي سيمان پيشنهاد مي گردد قبل از اجراي محصول، نانو پليمر را به نسبت 1 به 4 با آب تركيب نموده (نانو پليمر به آب) و روي سطح سيمان كشيده و اجازه دهيد خشك شود. در اين صورت پس از اجراي دوغاب، آب آن توسط سيمان تشنه جذب نشده و واكنش دوغاب با كيفيت بهتري صورت خواهد گرفت.

بهترين روش آب بندي استخر و آب بندي مخازن آب

بهترين روش آب بندي استخر و آب بندي مخازن آب

آب بندي استخر و آب بندي مخازن آب

يكي از بهترين روش هاي آب بندي استخر و آب بندي مخازن آب استفاده از دستورالعمل زير ميباشد. در روش پيشنهادي ذيل جهت آب بندي استخر و آب بندي مخازن آب، استفاده از محصولات آب بندي نظير ملات آب بندي RCM، چسب بتن آب بند MCP و عايق رطوبتي MCI توصيه شده است. يكي از مزيتهاي اين روش آب بندي استخر و مخازن آب، عملكرد بسيار خوب محصولات مذكور در آب بندي سازه هايي از اين دست ميباشد. در ضمن اين كه در ارائه اين پيشنهاد فني قيمت تمام شده روش آب بندي بسيار به صرفه تر از استفاده از محصولات مشابه خواهد بود. 

لازم به توضيح است تمامي محصولات آب بندي پيشنهادي در اين روش آب بندي توليد داخلي بوده و كيفيت همگي آنها توسط شركت دانش بنيان فرازپايه گارانتي ميشود. 

اجراي ماهيچه سيماني

اولين گام پيشنهادي در روش آب بندي استخر و آب بندي مخازن آب، اجراي يك ماهيچه سيماني با استفاده از يك ملات آب بند است. چرا كه به طور كلي در هنگام اجراي سازه ي استخر و يا مخزن آب، در محل اتصال ديواره ها به كف مخزن معمولا #ماهيچه_سيماني اجرا نميشود. لذا يكي از بهترين روش هاي آب بندي استخر و آب بندي مخازن آب اجراي يك ماهيچه سيماني با استفاده از  يك ملات آب بند مانند #ملات_ترميمي_اليافدار #RCM  و يا با استفاده از ملات و يا بتن آماده كه با استفاده از يك افزودني آب بند مانند چسب بتن آب بند MCP آماده شده باشد، به دو روش ذيل توصيه ميشود.

البته بتن آب بند را ميتوان با استفاده از افزودني ژل ميكروسيليس نانوژل نيز تهيه نمود. 

روش اول: اجراي ماهيچه سيماني با استفاده از #ملات_ترميمي_اليافدار #RCM

در مرحله اول آب بندي استخر و آب بندي مخازن آب ميبايست با استفاده از ملات آب بند RCM  نسبت به اجراي يك ماهيچه با ضخامت حدود 5 تا 7 سانتيمتر اقدام نمود. ملات آب بند  RCM يك پودر آماده پايه سيماني شامل مواد پليمري و فيلرهاي معدني مخصوص و الياف pp (پلي پروپيلن) بوده كه صرفا با  اختلاط آن با آب ملات آماده اي حاصل خواهد شد كه علاوه بر داشتن مقاومتهاي مكانيكي بالا چسبندگي فوق العاده اي به زيركار سيماني و بتني خواهد داشت.

استفاده از #ملات_ترميم_كننده #آب_بند #RCM كمك فراواني به بهبود خواص آب بندي استخر نيز ميكند. لذا استفاده از آن به ويژه در آب بندي استخرها و آب بندي مخازن كوچك هم براي ماهيچه كشي و هم به منظور اجراي عمليات نرمه كشي و زيرسازي بدنه مخزن توصيه ميگردد.

همچنين  خاطر نشان ميسازد به جهت جلوگيري از ترك خوردگي در ماهيچه مذكور و مسلح كردن ملات آب بند اجرا شده، توصيه ميگردد درقبل از خشك شدن ملات اجرا شده در محل كنجها بر روي آن همانند تصوير ذيل از #نوار_فايبرگلاس #FARA_TAPE استفاده نمود.

همچنين ميتوانيد در هنگام خواباندن مش فايبرگلاس بر روي ماهيچه هاي سيماني اجراشده براي چسبيدن بهتر مش بر روي ماهيچه مقداري از دو جزء پودر و مايع #عايق_رطوبتي_MCI  را با نسبت مشخص شده در بسته بنديهاي محصول با هم مخلوط كرده و پس از قرار دادن مش فايبرگلاس بر روي ماهيچه سيماني، نسبت به اجراي #عايق_رطوبتي مخلوط شده به وسيله يك قلموي رنگرزي اقدام نماييد.

روش دوم: اجراي ماهيچه سيماني به روش سنتي با استفاده از ملات و يا بتن آماده

خاطرنشان ميسازد در شرايطي كه ابعاد مخزن بزرگ بوده و به واسطه مصرف بالاي #ملات_ترميمي_اليافدار #RCM هزينه آن مقرون به صرفه نباشد ميتوانيد از روش ذيل جهت ماهيچه كشي استفاده نماييد.

در صورت كوچك بودن ابعاد مخزن معمولا ملات آب بند ماهيچه كشي  و نرمه كشي را مي توانيد با تركيبي از سيمان و پودرسنگ و در برخي موارد مقداري چسب بتن (در اينجا #چسب_بتن_ويژه  #super_MCP توصيه ميشود)، آماده كنيد. دستور مصرف تهيه ملات آب بند جهت نرمه كشي و ماهيچه كشي در مشخصات فني موجود بر روي بسته بندي چسب بتن MCP  درج شده است. و در صورت بزرگ بودن ابعاد مخزن ميتوان بتن آماده اي را با عيار 350 تا 400 تهيه نمود و با جايگزين نمودن 10 تا 20 درصد وزن آب داخل بتن با #چسب_بتن_ويژه  #Super_MCP نسبت به اجراي ماهيچه كشي اقدام كرد.

همان طور كه در بالا ذكر شد، در اين روش توصيه ميگردد بلافاصله بعد از اجراي ماهيچه سيماني و يا بتني نسبت به پوشاندن سطح ماهيچه اجرا شده با استفاده از نوار فايبرگلاس #FARA_TAPE اقدام گردد و در همان زمان مقداري #عايق_رطوبتي_MCI  آماده شده (تركيب جزءمايع و پودر عايق رطوبتي MCI) را بر روي آن اجرا نماييد.

پس از خشك شدن كامل ماهيچه هاي اجرا شده نسبت به اجراي مراحل بعدي آب بند استخر بر اساس روش ذيل اقدام گردد.

پركردن سوراخهاي ميان بولت در ديواره ي بتني مخازن

در صورتي كه سوراخهاي ميان بولت با استفاده از #بولت_آب_بند پر نشده باشد. بهتر است براي پر نمودن جداره ي مياني ديوار از يك #فوم_پلي_يورتان استفاده شود و نهايتا قسمت انتهايي سوراخ ميان بولت را به عمق 7 تا 10 سانتيمتر را با استفاده از ملات آب بند #RCM پر نماييد. همانطور كه در بالا ذكر شد ملات آب بند #RCM  يك ملات ترميمي آماده بوده كه حاوي پليمرهاي چسباننده ميباشد و اتصال ملات جديد را به ديواره ي بتني قديمي محكمتر ميكند.

در صورت نياز به كاهش هزينه هاي اجرايي ميتوان جهت پركردن سوراخهاي ميان بولت از تركيب يك #گروت_سيماني با #چسب_بتن (#چسب_بتن_ويژه_MCP) به جاي ملات آب بند #RCM  استفاده نمود.

زيرسازي سطوح ديواره هاي استخر و مخازن با استفاده از ملات آب بند RCM

از آنجايي در برخي مواقع، سطح ديواره استخر و مخازن آب كاملا صيقلي نشده است و جهت اجراي عمليات آب بندي مخازن آب نياز به پرداخت و ليسه اي كردن دارد و در برخي موارد سطوح بتني شن نما شده و داراي درز و تركهاي حاصل از شرايط اجرايي هستند، ميتوانيد از ملات آب بند RCM جهت ترميم و زيرسازي اين سطوح استفاده نماييد. لازم به ذكر است ابزار مربوطه جهت صاف كردن و پرداخت سطح سيماني اجرا شده  در پكيج ارسالي به صورت رايگان تقديم ميگردد.

پركردن درزهاي انبساط استخر و مخازن آب

در آب بندي استخر و مخازن آب بايد به اين نكته توجه داشته باشيد در برخي موارد استخرها و مخازن آب با درزهاي انبساطي طراحي و اجرا شده اند. در صورتي كه در استخر و مخزن آب درزهاي انبساط طراحي و اجرا شده باشد، ميبايست به منظور #آب_بندي_درز_انبساط  از يك #درزبند_الاستيك با انعطاف پذيري مناسب استفاده كرد. معمولا استفاده از #ماستيك_پلي_يورتان  (#PU_Mastic) جهت آب بنديدرز انبساط مخازن به دليل داشتن خاصيت الاستيسيته بالا بهترين گزينه است. در برخي موارد كارفرما مايل به  استفاده از #ماستيك_قيري_سرداجرا جهت پر نمودن اين درزهاي انبساط ميباشد وليكن با توجه به مقاومت چسبندگي  و شيميايي پايين اين ماستيكها استفاده از آن به ويژه در مخازن آب شرب توصيه نميگردد.

اجراي #عايق_رطوبتي_MCI و يا #عايق_رطوبتي_اليافدار #RCI

  در مرحله نهايي عمليات آب بندي استخر و آب بندي مخازن آب پس از گذشت حداقل 48 ساعت از اجراي ماهيچه پايه سيماني با استفاده از يك ملات آب بند در محل كنجها، نسبت به اجراي #عايق_رطوبتي #MCI  ويا #عايق_رطوبتي_اليافدار #RCI اقدام ميگردد. #عايق_رطوبتي MCI# يك عايق رطوبتي دو جزيي بوده كه شامل يك جزء پودري و يك جزء مايع ميباشد. همانطور كه در دستورالعمل موجود در كاتالوگ اين ماده اشاره شده است ميبايست نسبت به اختلاط دو جزء پودر و مايع اقدام نمود و پس از اختلاط كامل ماده حاصله به صورت رنگ با استفاده از قلم مو و يا غلطك رنگرزي قابل اعمال بر روي سطح ميباشد.

در اجراي عايق رطوبتي MCI رعايت نكات اجرايي مندرج در بسته بندي محصول الزامي ميابشد.

اين عايق رطوبتي را در دودست به فاصله زماني حدودا 2 الي 3 ساعت از اجراي دست اول اجرا نموده و پس از 72 ساعت از زمان اجراي لايه دوم نسبت به آبگيري استخر اقدام نماييد.

مقايسه نهايي استفاده از عايقهاي رطوبتي موسوم به عايق نانو و عايق رطوبتي MCI جهت آب بندي استخر

عايق رطوبتي MCI يك عايق رطوبتي جديد ميباشد كه علاوه بر داشتن رزينهاي آب بند در ساختار جزء مايع با حضور نانوذرات موجود در خود كمك فراواني به آب بندي استخر  مينمايد. از اين رو عايق رطوبتي MCI علاوه بر اين كه يك عايق رطوبتي پليمري و يا به قولي يك آب بند پليمري است، ميتوان به عنوان يك عايق نانو نيز از از آن ياد كرد. يكي از تفاوتهاي بارزي كه عايق هاي نانو موجود با عايق رطوبتي MCI دارند، بي رنگ بودن عايق هاي نانو موجود در بازار است.يعني پس از اجراي اين دست از عايق هاي رطوبتي شما رنگي روي سطح نميبينيد.

معمولا اين عايق هاي رطوبتي يا بر پايه رزين بوده كه يك لايه نازك بر روي سطح ايجاد ميكنند كه دوام زيادي در دراز مدت ندارد. و يا بر پايه مواد آبگريزي مانند سيليكونها بوده كه بيشتر به داخل سطوح سازه نفوذ نموده و سازه را آبگريز ميكنند نه آب بند. در صورتي كه عايق رطوبتي MCI علاوه بر داشتن نانوذرات آب بند با ايجاد يك پوشش محافظ با ضخامت 1/5 تا 2 ميلي متر موجب آب بندي كامل سطوح ديواره استخر شده و آن را در برابر نفوذ آب كاملا آب بند ميكند.

همچنين لازم به ذكر است عايق هاي رطوبتي موسوم به عايق نانو را معمولا به تنهايي نميتوان جهت آب بندي سازه اي مانند استخر استفاده نمود. معمولا اين عايق هاي نانو با تركيب سيمان و پودر سنگ به عنوان يك ملات آب بند بر روي سطوح مختلف اجرا ميشوند. در چنين صورتي ملات اجرا شده بر روي سطح بسيار صلب و شكننده بوده و با كوچكترين نشستي در سازه دچار ترك خوردگي ميگردد. در صورتي كه با  استفاده از عايق رطوبتي MCI به واسطه انعطاف پذيري بالاي اين محصول، در نشستهاي جزيي به راحتي بر روي تركهاي با قطر 1/5 ميلي متر پل زده و آب بندي سازه دچار مشكل نميشود. 

عايق رطوبتي اصلاح شده كوپليمري

عايق نانوپليمري MCI يك عايق رطوبتي دوجزيي است كه ميتوان جهت ايزولاسيون و آب بندي فضاهاي مختلف ساختمان از آن استفاده نمود. اين

عايق نانو پليمري به عنوان جايگزين ايزوگام و قيرگوني قابل استفاده ميباشد. عايق رطوبتي نانوپليمري MCI شامل يك جزء پودري و جزء مايع بوده كه پس از مخلوط كردن دو جزء ميتوانيد جهت آب بندي پشت بام، آب بندي استخر و مخازن آب و آب بندي سرويسهاي بهداشتي از آن استفاده نماييد.

استفاده از نمونه اليافدار اين عايق نانو با كد RCI با مقاومت كششي بهتر در برابر ريزتركهاي احتمالي در سطوح سيماني و بتني نيز در قسمتهايي كه احتمال ايجاد ريزتركها بيشتر باشد، توصيه ميگردد. طبق مطالعات انجام شده،

پوشش­هاي آب­‌بند پايه پليمري در مقايسه با سيستم‌هاي پايه قيري نظير ايزوگام و قيرگوني داراي انعطاف­ پذيري و الاستيسيتهبهتر، طول عمر و مقاومت گرمايي بالاتري هستند.

عايق رطوبتي استخر‍

مشاوره رايگان

عايق رطوبتي استخر به مجموعه اي از محصولات گفته مي شود كه وظيفه عايق كاري و آب بندي را برعهده دارند.

گستردگي عايق رطوبتي استخر به اندازه تمام نيازها و چگونگي محافظت استخر و نحوه ي آب بندي استخر ي باشد.

عايق رطوبتي استخر در هر مرحله از مراحل ساخت استخر قابل استفاده مي باشد.

انواع عايق رطوبتي استخر را مي توان به چندين دسته بندي مجزا تقسيم نمود.

  1. عايق رطوبتي استخر  بر پايه پليمرها
  2. عايق رطوبتي استخر بر پايه اپوكسي ها
  3. عايق رطوبتي استخر بر پايه اكرليك ها
  4. عايق رطوبتي استخر برپايه سيمان پليمري

و انواع مختلف كه در مراحل ساخت استخر مورد استفاده قرار مي گيرند.

براي انجام عمليات عايق رطوبتي استخر شرايط محيطي و چگونگي استفاده از متريال مورد استفاده و حتي شناخت از سازه هيدروليكي بسيار حائز اهيمت مي باشد.

به كرات ديده شده استفاده از انواع آب بندي استخر با توجه به بالابودن كيفيت آن بعلت عدم استفاده صحيح و يا عدم رعايت ويژه مصرف نتوانسته است نتيجه مطلوب را براي مصرف كننده به همراه داشته باشد.

توجه به شرايط محيطي و اطلاع از ساختار سازه هيدروليكي كمك شاياني به استفاده از مواد عايق رطوبتي استخر مي نمايد.

در تجربيات ثابت شده مصرف كنندگان بدون اطلاع از ماهيت ساختار استخر اقدام به انجام عمليات عايق رطوبتي استخر نموده اند كه متاسفانه بدليل وجود فشار منفي آب كه در واقع هجوم آب هاي سطحي و زير سطحي به داخل استخر مي باشد. باعث شده عايق رطوبتي استخر از روي سطح بلند شده و پوسته شود.

 

در واقع مي توان اذعان نمود عدم اطلاع از ساختار فيزيكي سازه هيدروليكي مهمترين عامل عدم اخذ نتيجه از انواع مواد عايق رطوبتي استخر مي باشد. بررسي هاي دقيق و قابل لمس از سازه هيدروليكي در جهت انتخاب عايق رطوبتي استخر منجر به كاهش هزينه هاي احتمالي بعدي و حتي كاهش هزينه انتخاب مواد آب بندي استخر مي شود.
انواع پودرهاي نفوذگير و مواد زودگير و آني گير رطوبتي و انواع موارد مشابه در گروه پودري عايق رطوبتي استخر قرار مي گيرند. اين مواد كه ظاهر پودري دارند مي توانند در مقابل جريانهاي مختلف آب در جهت فشار منفي به آب بندي استخر برگردد. در مقابل  عايق هاي پليمري دو جزيي و عايق اكرليكي دوجزيي در گروه مايع عايق رطوبتي استخر قرار دارند.اين نوع مواد روي بتن و سيمان نهايي اجرا شده و با ايجاد لايه محافظ روي بتن و سيمان عملا از هدر رفتن آب جلوگيري بعمل مي آورند و از اين حيث جزو بهترين مواد عايق رطوبتي استخر مي باشند. اين نوع مواد به راحتي قابل اجرا و ترميم مي باشند و حتي در موارد استفاده از عايق پليمري دو جزيي امكان عمليات رنگ استخري نيز به صورت همزمان وجود دارد.

يكي ديگر از اين نوع عايقها عايق قيري مي باشد.

 اين عايق گستردگي ويژه اي در جلوگيري از ورود آب هاب سطحي و زيرسطحي به داخل استخر دارد. اجراي يك لايه از عايق قيري برروي ديواره بيروني علاوه بر جلوگيري از عدم ورود آب هاي زيرسطحي به داخل استخر مي توند به عمر استخر افزوده واستخر را از گزند هجوم كلرات و سولفاته شدن محافظت نمايد. اجراي اين لايه عايق رطوبتي استخر به تمام پيمانكاران وسازندگان استخر و منابع هيدروليكي اكيدا توصيه ميگردد.

پس از انجام عمليات كف سازي مي توان يك لايه از اين مواد را روي بتن مگر استفاده نموده و بتن نهايي را انجام داد . اين عمل باعث عدم ورود آب زيرزميني به داخل كاسه استخر مي گردد كه نهايتا باعث حفظ كيفيت سازه هيدروليكي و عمر طولاني رنگ استخر مورد استفاده خواهد شد.

قيمت بسيار مناسب اين عايق قيري زمينه مناسبي جهت استفاده از اين نوع عايق را براي تمايم مصرف كنندگان فراهم نموده است.

قيمت عايق استخر

عايق استخر كاليمورا يكي از محصولات توليدي توسط گروه صنعتي كاليمورا مي باشد كه داراي كيفيت و قيمت مناسب نيز مي باشد براي اطلاع از قيمت عايق استخر و همچنين نحوه فروش عايق استخر با شماره تماس زير تماس حاصل فرماييد :

روش آب بندي استخر هاي نوساز

براي استخرهاي نوساز ابتدا بايد ديواره هاي استخر را با ملات ماسه و سيمان به صورت شمشه كش سيمانكاري كرد و سپس نرمه آب بندي مخصوص را كه حاوي مخلوطي از آب، مواد آببندي، پودرسنگ و سيمان سفيد را با ماله پلاستيكي مخصوص بر روي سطح سيمان كاري شده كشيده شود. مدت يك روز فرصت بدهيد تا خشك شود و در آخر براي اطمينان بيشتر مخلوطي آبكي چسب بتن عايق استخر كه شبيه رنگ نقاشي بشود را با قلم موي نقاشي بر روي سطح نرمه كاري شده ديوار يكبار به صورت افقي و بار دوم به صورت عموددي كشيده شود. و براي آببندي كف استخر محلول آب و چسب بتن عايق استخر را به كمك طي لاستيكي يك دور بر روي سطح بچرخانيد و در انتها مواد اضافي را جمع نماييد .

ميزان مصرف چسب بتن عايق استخر براي هر متر مربع برابر نيم ليتر مي باشد .

روش آب بندي استخرهاي قديم ساخت

براي اين كار كافيست مخلوطي رقيق از آب و چسب بتن عايق استخر را با قلموي نقاشي شبيه رنگ بر سطوح سيماني و كاشي شده يكبار در جهت افقي و بار دوم به صورت عمودي ماليده شود.
گروه صنعتي كاليمورا توليد كننده انواع عايق رطوبتي عايق رطوبتي مايع  عايق رطوبتي كاشي  عايق رطوبتي پليمري عايق رطوبتي ديوار زيرزمين عايق رطوبتي نانو عايق رطوبتي استخر موارد فوق توسط گروه صنعتي كاليمورا تهيه و توليد مشيود چنان چه تمايل داريد با ما در ارتباط باشيد و براي اطلاع از قيمت 

قيمت خريد عايق رطوبتي ، قيمت عايق استخر نانو ، قيمت نانو عايق آب بندي استخر با ما با شماره تماس : در تماس باشيد.همچنين گروه صنعتي كاليمورا با توجه به اينكه خود كار تهيه و توليد نانو عايق ها را بر عهده دارد كار فرمول توليد شده توسط خود گروه كاليمورا انجام ميشود و با توجه به دانش روز دنيا از نانو استفاده ميشود و سعي را بر اين دارد كه علاوه بر  عايق استخر نانو ارزان نانو استخر ارزان عايق استخر با كيفيت بالا را نيز توليد نمايد

  1. انواع عايق رطوبتي
  2. عايق رطوبتي مايع
  3. عايق رطوبتي كاشي
  4. عايق رطوبتي پليمري
  5. عايق رطوبتي ديوار زيرزمين
  6. عايق رطوبتي نانو
  7. عايق رطوبتي استخر
  8. عايق استخر با كيفيت بالا را نيز توليد نمايد

استخر

تاريخچه پيدايش استخر ها به ۵۰۰۰ سال قبل باز مي گردد و تا زمان اتمام جنگ جهاني دوم براي خانواده هايي در سطح متوسط به وقوع نمي پيوست.

با پيشرفت صنعت آمريكا و افزايش جمعيت خانواده ها در قشر متوسط  نياز به مكان هايي جهت گذراندن اوقات فراغت داشتند كه ساخت استخر روشي خلاقانه جهت حل اين مشكل بود.
انواع استخر

۱- استخر هاي بتني
۲-  استخر ژئوممبران
۳-  استخر پيش ساخته
۴-  استخر هاي فايبرگلاس

ساخت استخر ها و مخازن بتني با بتن مسلح

ساخت استخرها مستلزم رعايت نكات مهم از جمله رعايت اولويت ساخت مي باشد. عدم رعايت اولويت ساخت تاثير مستقيم بر استقامت سازه و يكپارچگي آن مي گذارد، ساخت استخربايد به گونه اي باشد كه بدنه هاي استخر بر روي كف تمام شده قرار بگيرند. از اشتباهات رايج در ساخت استخر،ابتدا بدنه استخر ساخته شده است و پس از اتمام بدنه اقدام به كفسازي يا كف ريزي استخر مي نمايند.
طراحي استخر هاي بتني با استفاده از ميلگرد مناسب ابعاد سازه و همچنين ميزان ضخامت بدنه و كف استخرجهت بتن ريزي تاثير مستقيمي بر مقاومت سازه دارد به طوري كه عدم رعايت اين نكته باعث ايجاد شكست و نشست در سازه و نهايتا عدم آب بندي صددرصد استخر مي شود. ساختار بتن در برابر مقاومت فشاري و كششي آب با استفاده از ميلگرد با قطر مناسب مي تواند مقاوم سازي شود و در صورت استفاده از بتن به تنهايي در كف سازي و بدنه استخرها با كاهش مقاومت خمشي بتن در برابر فشار هاي وارده  آب باعث ايجاد ترك در قسمت هاي بافشار كششي بالا خواهد شد.
 

تقويت سازه در نقاط پر تنش استخر ها و مخازن بتني آب از ديگر اصول اصلي ساخت استخر مي باشد به طوري كه در محل اتصال دو بدنه (كنج ها) و همچنين در محل اتصال بدنه به كف استخر استفاده از ميلگردهاي تقويتي تاثير چشمگيري در مقاوم سازي سازه در برابر فشارهاي وارده خواهد داشت. چشم پوشي از ساخت استخر با اختلاف ارتفاع در مقاطع مختلف استخر و همچنين استفاده از اشكال منظم مي تواند بر استقامت سازه تاثير چشم گيري داشته باشد و در صورت ايجاد اختلاف ارتفاع حتما تقويت سازه در مقطع ايجاد شده لحاظ شود.
لوله هاي ورود و خروج آب در ساختار استخر ها بايد در محل مناسبي قرار داده شود و نصب و راه اندازي تاسيسات استخر ها حتما توسط افراد متخصص انجام شود.
ساخت استخرها با سازه هاي  سنتي مانند آجر و سنگ و بلوك به دليل عدم يكپارچگي اين گونه سازه ها و فشار بالاي آب باعث ايجاد مشكلات زيادي از جمله عدم آب بندي صددرصد ، ايجاد هزينه هاي بالاسري و دوباره كاري و مي شود.

 آب بندي و عايق كاري استخر و مخازن بتني آب

ساخت استخر و مخازن بتني مستلزم آب بندي و عايق كاري صددرصد مي باشد.از موارد مهم و قابل توجه در آب بندي مخازن و استخر هاي بتني ايستايي و مقاومت سازه در مقابل فشار آب مي باشد
از موارد قابل توجه در آب بندي و عايق كاري مخازن و استخر هاي بتني آب ، محل آب بندي بولت ها مي توان اشاره كرد.
در اكثر مخازن و استخر ها جهت عايق كاري محل بولت ها از چسب ها ،درزگيرها ، انواع رزين ها و چسب هاي پايه آب ويا پايه شيميايي استفاده شده است كه باتوجه به كاهش دماي آب و هوادر فصول مختلف سال و عدم ضريب الاستيته بالا اين مواد همواره ترك هايي در اين مواد ايجاد مي شود كه نهايتا در گذر زمان باعث ايجاد مشكل آب بندي  مي شود. جهت آب بندي محل بولت ها ابتدا اقدام به تخريب و خارج نمودن اسپنسرها و بوشن هاي پلاستيكي نگهداري ميلگرد نموده و سپس با استفاده از ملات هاي پايه  سيمان اختلاط شده با مواد نانو مي توان اقدام به ترميم اين نقاط كرد .
استفاده ازملات هم خانواده با بتن باعث ايجاد ساختار يكپارچه و همچنين چسبندگي بسيار مناسب به سطح بتن مي شود.
وجود درزهاي انقطاع از مشكلات اساسي در ساختار سازه هاي بتني  آب مي باشد كه همواره بايددر ساخت مخازن و استخرهاي بتني توجه اساسي به آن شود.

قيمت عايق استخر نانو

قيمت نانو عايق آب بندي استخر

عايق استخر نانو ارزان

نانو استخر ارزان

بتن ريزي حتما بايد به صورت يكپارچه صورت گيردو تا حد ممكن  از بتن ريزي مقطعي جلوگيري شود .مقاطع زماني بتن ريزي بايد طوري  در نظر شود كه بتن ريخته شده به بتن قبلي چسبيده و از ايجاد درز بواسطه عدم چسبندگي بتن تازه به بتن قديمي جلوگيري شود.
سطح صاف و صيقلي بتن باعث جداشدن و پوسته شدن مواد لايه شده  از سطح بتن ميشود.استفاده از مواد با تركيبات معدني و همچنين ملات هاي پودر سنگ وسيمان و نرمه كشي  جهت عايق كاري و آب بندي به دليل ضريب الاستيته پايين و همچنين عدم چسبندگي مناسب و ايجاد تركهاي ريز از سطح بتن جداشده و باعث كاهش دوام آب بندي مي شود.

قيمت خريد عايق رطوبتي

قيمت خريد عايق استخر

استفاده از چسب ها از جمله انواع رزين ها با استفاده از انواع شبكه هاي توري و پي ال سي با ايجاد لايه در گذر زمان تبله كرده وباعث ايجاد  مشكلات آب بندي در گذر زمان مي شود. اين مشكل به دليل ضريب الاستيه پايين چسب ها در دماهاي هاي مختلف ايجاد ميشود ومانند ايزوگام در دماي پايين و هواي سرد، شكننده مي شود.

مواد نانوجهت عايق كاري

مواد نانوبا نفوذ به سطح بتن و ايجاد چسبندگي بدون واسطه در حد نانو و عدم ايجاد لايه ، منجربه آب بندي با كيفيت و مقاوم مي شود.
مزيت هاي عايق هاي نانو نسبت به ساير چسب ها و رزين ها مقاومت دمايي بالا( منفي ۷۰درجه زير صفر تا مثبت ۱۰۰۰درجه سانتي گراد) مي باشد .
كيفيت بالا و قيمت مناسب، اجراي آسان و سرعت بالا (به صورت جذبي و فرچه اي) ، رنگ آميزي، همساز با محيط زيست و بدون مواد شيمياي باعث جلوگيري از رشدانواع جلبك ها و خزه ها در سطوح بتن و استخر ها مي شود.استفاده از شيوه هاي صحيح و علمي توام با تجربه اجرايي بالا مي تواند، گامي موثر جهت بهينه سازي هزينه هاي آب بندي و عايق كاري باشد و باعث دستيابي به نتيجه صددرصد در ساخت مخازن و استخرهاي بتني شود.

قيمت عايق استخر نانو

در اين روش عايق كاري كه سريع ترين و اقتصادي ترين روش آب بندي استخر مي باشد مواد آب بندي استخر را هنگام ميكس بتن يا سيمان نرمه كشي به ملات اضافه نموده و كاملا مخلوط مي كنيم به صورتي كه اطمينان از آغشته شدن كل ملات به چسب آب بندي استخر كامل گردد.
با توجه به گيرش سريع ملاتي كه مواد آب بندي به آن اضافه شده است بايد توجه داشت كه ملات در دماي º۲۰ را تا يك ساعت مي توان مورد مصرف قرارداد. دربتن ريزي هاي حجيم از ويبراتورجهت تراكم بتن استفاده شود. پس از اختلاط چسب آب بندي با ملات مي توان توسط پمپ بتن يا شاتكريت و يا ماله بندي روي سطح ديواره و كف استخر اجرا نمود.
قابل ذكر است ميزان مصرف بالاي اين مواد نتيجه موثري نخواهد داشت و عملا باعث مختل شدن پيوند شيميايي مولكولهاي سيمان جهت چسبندگي نهايي خواهد شد.
روش اجرا و ميزان مصرف را از كارشناسان گروه صنعتي كاليمورا استعلام نماييد.
پس ازانجام مرحله بتن ريزي يا ماله كشي نرمه سيمان مرحله نگهداري بتن (كيورينگ) و جلوگيري از عدم از دست دادن رطوبت سيمان حتما رعايت گردد.
با توجه به خشك شدن لايه رويي در ساعات اوليه خاصيت ضد آب بودن اين مواد محرز ميگردد.
پس از اجراي اين مرحله ميتوان با استفاده از رنگ استخر مناسب برپايه شيميايي همان چسب استخر به عنوان لايه دكوراتيو استفاده نمود.
در انتخاب رنگ استخر نهايت دقت را نموده و حتما از هم پايه بودن مواد عايق كاري و رنگ استخر اطمينان حاصل نمائيد.

  1. كاربـرد رنگ و عايق استخري
  2. استخرهاي خانگي سرپوشيده
  3. استخرهاي روباز ويلاها،
  4. استخرهاي نگهداري آبزيان
  5. سونا، جكوزي
  6. مخازن بتني و فلزي جهت نگهداري آب
  7. كولرهاي آبي بالاي پشت بام
  8. منابع آب
  9. لوله هاي انتقال آب
  10. مزايــاي رنگ و عايق استخري
  • ايزولاسيون رطوبتي كامل كف و ديواره ها
        دوام و پايداري بالا
        مقاوم در برابر قارچ و كپك
        عدم نياز به استفاده از عايق هاي قيري
        مقاوم در برابر فشار آب بالا
     

برچسب ها : قيمت عايق استخر ، قيمت عايق استخر خاكي ، قيمت عايق استخر كشاورزي ، قيمت عايق استخر نانو ، قيمت چسب عايق بندي استخر ، قيمت رنگ عايق استخر عايق استخر ، انواع عايق رطوبتي ، عايق رطوبتي مايع ، عايق رطوبتي كاشي ، عايق رطوبتي پليمري ، عايق رطوبتي ديوار زيرزمين ، عايق رطوبتي ، نانو عايق رطوبتي استخر ، قيمت عايق استخر نانو 

توضيحاتي در خصوص چسب ها و مواد آب بند كننده ( آب بندي ) استخر؛ سونا و جكوزي؛ سرويس هاي بهداشتي؛ ملات هاي سيماني؛ سر ستون و بتن فنداسيون:

زكات علم نشر آن است..

 جهت عايقكاري و ضد آب نمودن چسب هاي كاشي (خميري‌-پودري) و چسب هاي مخصوص سنگ آنتيك، استفاده در استخر و جكوزي با مشكل نشت آب، و همچنين سرويس هاي بهداشتي و نماي ساختمان ميتوانيد از چسب آب بند كننده استفاده نمائيد.

    چسب آب بندي استخر؛ براي آب بندي استخر و جكوزي، سازه هاي سيماني و سرويس هاي بهداشتي و تقويت كننده ملات سيمان و چسب هاي كاشي و سراميك و . .  مناسب مي باشد..

» مشخصات ظاهري و فني چسب آب بندي استخر:

حالت چسب آب بندي استخر محلولي خامه اي شكل به رنگ سفيد مي باشد.

چسب آب بندي استخر بصورت مايع است.

چسب آب بند كننده استخر ظاهري شيري رنگ دارد كه پس از مصرف ( خالص يا تركيبي در ملات ) كاملاً بي رنگ مي شوند.

چسب آب بند كننده استـخر در برابر رطوبت، سرما و گرما ( 60- تا 98+ )، حريق، نور، آتش و ضربه كـاملا مقاوم بوده و عمـر آنها همانند عمر سيمان در ملات مي باشد.

» موارد كاربرد چسب آب بندي استخر (چسب عايق كاري استخر):

استفاده از قير و گوني و ايزوگام و ديگر محصولات نفتي جهت آب بندي و ايزولاسيون بعلت اشكالات عمده فني، فرسودگي سريع و خطرات ناشي از آن مثل سوختگي و نشت آلودگي كاملاً منسوخ شده است.

چسب آب بند كننده استخر محصولي جديد جهت ايزولاسيون، عايق رطوبتي، آب بندي و مقاوم سازي مخازن، استخرها، سونا و جكوزي، پشت بام، سرويس هاي بهداشتي، آبنما، نماهاي بارانگير، چاله آسانسور، انواع سقف (سقف هاي سيماني، سنگي، آجري، سفالي، ايرانيت سيماني و .. )، محوطه سازي، ساخت و آب بندي انواع بلوك، جداول و موزاييك و تمامي سازه ها مي باشد..

چسب آب بند كننده استخر مقاوم در برابر آب، رطوبت، عوامل جوي و UV خورشيدي مي باشد.

چسب آب بند كننده استخر بهترين جايگزين براي مواد نفتي، قير و گوني، ايزوگام و پوشش هاي قديمي استفاده مي گردد.

استفاده چسب آب بند كننده استخر در سازه ها ضمن صرفه اقتصادي، باعث ايجاد مقاومت و استحكام بيشتر سازه مي گردد.

چسب آب بند كننده استخر باعث بالا رفتن سرعت عمليات، سبُك سازي سازه ها و آنتي باكتريال شدن (ضد خزه، جلبك و باكتري..) سازه خواهد شد.

روش مصرف چسب آب بندي: (چسب عايق كاري)

حالت اول: در صورتي كه كف و ديواره استخر شما سيمانكاري يا كاشيكاري شده است و نيازي به نصب كاشي و سيمان كاري جديد ندارد با فرچه هاي رنگ كاري يا فرچه نقاشي مايع بتن خامه مانند را با يك پنجم وزن خود با آب ولرم مخلوط نماييد سپس چسب آب بند كننده استخر را مانند رنگ به ديوار يا سطح مورد نظر بماليد، توجه داشته باشيد اين كار را به صورت دو بار تكرار نماييد در بار اول زماني كه ديواره استخر را فرچه مي زنيد به حالت افقي فرچه را بماليد و بعد از پايان اين حالت در دست بعدي فرچه را به حالت عمودي بماليد، براي آب بندي كف استخر چسب آب بند كننده استخر را با يك چهارم آب رقيق نماييد و به كمك طي لاستيكي مخصوص  بنايي يك بار بر روي سطح كف مايع را بچرخانيد. سپس بعد از خشك شدن چسب آب بند كننده استخر كه معمولاً بعد از 12 ساعت در دماي بالاي 5 درجه خشك مي شود، استخر را آب گيري نماييد تا از آب بند شدن سطوح اطمينان حاصل نماييد ، مقدار مصرف به ازاي هر متر مربع 330 سي سي تا 500 سي سي ميباشد، يعني هر سه متر مربع يا دو متر مربع نياز به يك ليتر چسب آب بند كننده استخر دارد .

حالت دوم: در صورتي كه قصد نصب كاشي يا سراميك بر روي سطوح داريد در مرحله نصب كاشي و سراميك مقداري چسب آب بند كننده استخر به ملات سيمان و پودر سنگ و در صورت نصب با چسب هاي پودري كاشي به مخلوط چسب اضافه نماييد و بخوبي ملات بدست آمده را هم بزنيد به ازاي هر 5 كيلو چسب پودري كاشي، يك ليتر چسب آب بند كننده استخر نياز مي باشد. يعني به ازاي هر متر مربع در حدود 1 ليتر چسب آب بندي خصوص استخر نياز ميباشد.

حالت سوم: اگر هنوز كار خود را شروع نكرده ايد و قصد داريد بهترين نتيجه را از مصرف چسب آب بند كننده استخر به دست آوريد؛ ابتدا سطوح كار را با ملات ماسه و سيمان زيرسازي نماييد و در حين نازك كاري و اجراي سيمان نرمه بر روي كار، ملات آن را طبق فرمول زير بسازيد:

2 ليتر آب و 2 ليتر چسب آب بند كننده استخر را در ظرف بريزيد سپس پودر تركيب شده سيمان و پودر سنگ را به آن اضافه نماييد تا حالت خمير پيدا نمايد به كمك دستكش و ميكسر محلول بدست آمده را هم بزنيد سپس به كمك ماله پلاستيكي ملات بدست آمده را بر روي سطوح بماليد و صاف نماييد.

» چسب آب بندي Z90:

مايع آب بندي Z90 داراي خاصيت ۱۰۰% واترپروف مي باشد كه اين چسب نيز بصورت مايع شيري رنگ بوده پس از استفاده روي سطح يا تركيب در ملات كاملا بيرنگ مي شود.

عايق Z90 ماده اي همه كاره در صنعت ايزولاسيون و آب بندي سطوح شناخته مي شود. اين ماده بر پايه ي رزين هاي آكريليك (پايه سيماني) با فناوري نانو ساخته شده كه پس از اجراء بروي سطوح در عمق هر نوع سازه نفوذ كرده و سطحي نفوذ ناپذير در مقابل آب و رطوبت ايجاد نموده و براحتي فشار هاي منفي و مثبت آب را تحمل مي نمايد.

اين ماده آب بندي، الاستيسيته و انعطاف بالايي دارد و در لايه هاي ملات زير ۵ ميليمتر كاربرد دارد. عايق نانو NSG Z90 كه بر پايه رزين هاي آكريليك و با بهره گيري از تكنولوژي نانو ساخته شده است قابليت تركيب در هر نوع ملات را براحتي دارا بوده و پس از اجراء؛ پيوند مولكولي قوي را با سازه پديد مي
برچسب: ،

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۱۶:۰۷ توسط:ولقان حسيني موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی