دكتر ولقان حسيني Dr Volghan hosseini

دكتر ولقان حسيني متخصص تبليغات و تجارت الكترونيك برنامه نويس و طراح وب ايراني سئو كار و گرافيست

DigiByte چیست؟

DigiByte چیست؟ https://www.zoomarz.com/?p=3358 https://www.zoomarz.com/?p=3358 Digi byte Gaming چیست؟دیجی بایت به دلیل توسعه زیاد در زمینه رمز پایه، برای ایجاد ارتباط بین بازی های کامپیوتری و ارز دیجیتال، پلی ایجاد کرده است. به این دلیل که گیمرها در بازی جایزه خود را به صورت DGB دریافت می کنند به همین علت محبوبیت زیادی بدست آورده است.اتفاقاتی که برای دیجی بایت افتاد و بر اساس صحبت های پیش آمده قرار بود که دیجی بایت در بازی هایی مانند: Minecraft ، League of Legends ،World of Warcraft و Nintendo نیز آورده شود.در اواخر سال 2015، Digi Byte Gaming شکل گرفت و در سال 2017 به دلیل مشکل فنی تیم پشتیبانی آن تصمیم گرفتند تا آن را ببندند.پروژه دیجی بایت بر خلاف بیت کوین، متن باز می باشد و تیم این پروژه در سراسر دنیا از هزاران شرکت کننده تشکیل شده است. در مورد افرادی که در این تیم فعالیت دارند، به دلیل وجود نداشتن وایت پیپر،نمی توان اطلاعاتی بدست آورد.
شباهت زیاد دیجی بایت به بیت کوین به چه علت است؟توسعه دهندگان دیجی بایت با انجام تغییراتی در قسمت کد های اصلی بیت کوین، ارز دیجیتال دیجی بایت را منتشر کردند و به مرور زمان با بروز رسانی های مختلف و ایجاد فورک، عملکرد دیجی بایت نیز بهتر شد. شبکه هر دو رمز ارز دیجی بایت و بیت کوین از مدل UTXO یا همان تراکنش خروجی خارج نشده پیروی می کنند.امنیت شبکه دیجی بایت نیز از الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof Of Work) می باشد و هر واحد ارز دیجیتال DGB از فرایند ماینینگ استفاده می کند. فرایند استخراج تمام واحدهای ارز دیجی بایت تا سال 2035 به طول می انجامد.زمان تولید بلاک در شبکه دیجی بایت حدود 15 ثانیه می باشد در حالی که در ابتدای راه اندازی این شبکه زمان تولید بلاک 60 ثانیه بود. هر دو سال یک بار زمان تولید بلاک ها نصف می شود. می توان پیش بینی کرد که تا سال 2035 ظرفیت این شبکه به 280 تراکنش در ثانیه برسد.پاداش استخراج کنندگان دیجی بایت، هر ماه 1 درصد کاهش می یابد. محدود بودن عرضه و کمیاب شدن DGB دلیل این اتفاق می باشد. استخراج دیجی بایت با 5 الگوریتم امکان پذیر است. در حالی که بیت کوین با یک الگوریتم Sha-256 استخراج می شود.
5 الگوریتم استخراج دیجی بایت عبارتند از:1) Sha256   2) Scrypt   3) Qubit   4) Odocrypt   5) Skeinهر یک از الگوریتم ها می تواند تا حداکثر 20 درصد از ظرفیت استخراج را پشتیبانی می کند. تیم DGB تمرکز زدایی و جلوگیری از انحصاری شدن استخراج را دلیل این کار می دانند. ضعف های این پروژه مانند این است که هیچ وایت پیپری درباره عملکرد این شبکه وجود ندارد و موضوعاتی که در سایت رسمی آن آمده هیچگونه منبعی ندارد. کارشناسان حوزه رمز ارزها معتقدند که ساز و کار ارائه شده این شبکه از نظر عملیاتی هیچ گونه قابل اجرا نیست و به جای راهکار بودن تنها یک ایده می باشد.
تاریخچه و تیم دیجی بایتاز سال 2013 کار توسعه دیجی بایت توسط جرد تیت آغاز شد. بلاکچین این ارز در ژانویه 2014 ایجاد شد. هنگامی که دیجی بایت در بازار عرضه شد، پروژههای بلاکچین زیادی وجود نداشت. حتی عرضه آن هیچگونه صدایی نداشت و برنامه ای نیز برای جذب سرمایه شکل نگرفت.تیت بعد از انتشار رسمی دیجی بایت، به شکل تمام وقت برای توسعه آن کار کرد. کمک هایی که به گروه توسعه دهنده اهدا می شد، صرف مخارج توسعه ارز دیجیتال دیجی بایت می شد. اینگونه گفته شده است که تیت و اعضای گروه توسعه این ارز مقداری دیجی بایت از استخراج اولیه و اولین تراکنش های شبکه دارند و با افزایش قیمت این ارز دارایی آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.نکته مهمی که درباره این تیم می توان گفت این است که ، تیم این پروژه به وسیله کانال های شبکه های اجتماعی مانند: فیسبوک، یوتیوب، توییتر و... در دسترس هستند.درباره دیگر اعضای گروه توسعه دیجی بایت اخبار زیادی وجود ندارد. حتی در وب سایت رسمی این ارز نیز چیزی منتشر نشده است. با جستجو در صفحه لینکدین(Linke DIN)  5 نفر از جمله تیت، ادعا دارند که در این پروژه کار می کنند.
به روز رسانی های دیجی بایت (Digi Byte)طبق گفته های قبلی دیجی بایت از کدهای اصلی بیت‌ کوین استفاده کرده است اما دیجی بایت برای رسیدن به اهداف خودش به روز رسانی هایی را از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ انجام داده است که به چند مورد از مهمترین به‌روزرسانی‌های آن در ادامه مطلب می پردازیم:1) اولین فورک در فوریه 2014 به نام دیجی شیلد (Digi Shield)در بیت کوین مدت زمانی که برای تنظیم سختی استخراج شبکه صورت می گیرد، چیزی حدود دو هفته زمان می‌برد. در اوایل سال ۲۰۱۴ فورک دیجی شیلد (Digi Shield) اجرا شد تا بعد از هر بلاک سختی استخراج دیجی بایت تنظیم شود .این فناوری دارای ارزش زیادی است بنابراین زنجیره‌های بلاک دیگر ارزهای رمز پایه مانند زی کش و دوج کوین نیز به کمک گروه دیجی بایت این فناوری را به زنجیره بلاک خود اضافه کردند.در سال ۲۰۱۶ دومین اتفاق مهم دیجی بایت رخ داد و آن هنگامی بود که مایکروسافت این فناوری را به یکی از ابزارهای خود به نام Azure که پلتفرم پردازش ابری عمومی می باشد و یک طیف گسترده‌ای از خدمات ابری محاسباتی، نگهداری، تحلیل و شبکه را ارائه می‌کند افزود. مایکروسافت این ارز رمز پایه را برای Biz Spark که یک برنامه برای کمک به استارت آپ ها می باشد، نامزد کرد تا بتواند به نرم افزار ،پشتیبانی و خدماتی که برای موفق شدن به آنها نیاز دارد را بدست آورد.2) دومین فورک در سپتامبر 2014 به نام مولتی آلگو (Multi Algo)این به روز رسانی با هدف تمرکز زدایی بیشتر در استخراج دیجی بایت و امکان ماینینگ کردن با ۵ الگوریتم مختلف انجام شد.3) سومین فورک در دسامبر2014 با نام مولتی شیلد (Multi Shield)برای تنظیم شدن سختی استخراج روی هر 5 الگوریتم، فورک مولتی شیلد (Multi Shield) اجرا شد.4) چهارمین فورک در دسامبر 2015 با نام دیجی اسپید (Digi Speed)این به ‌روزرسانی با هدف افزایش سرعت تراکنش ها در دسامبر ۲۰۱۵ اجرا شد. دیجی اسپید سایز بلاک ها را هر دو سال یکبار دو برابر کرده که این کار باعث می شود تا ظرفیت شبکه برای تایید تراکنش ها هر دو سال یکبار دو برابر شود.5) ساختار سگویت (SegWit) در سال 2017راه حلی برای افزایش سرعت تراکنش‌های بلاکچین سگویت (SegWit) می باشد و بیت کوین نیز امروزه به شکل گسترده از آن بهره می برد در حالی که دیجی باید قبل از بیت کوین جزء اولین بلاکچین مطرح بود که سگویت را در سال ۲۰۱۷ محقق ساخت.6) افزودن لایه دیجی استس در سال 2019در سال ۲۰۱۹ لایه جدید دیجی استس به معنی دارایی های دیجیتال به این شبکه اضافه شد تا کاربران بتوانند توکن‌های دیجیتال خریده و قراردادهای هوشمند ایجاد کنند.
اختلاف دیجی بایت با ترون، پولوتیکس و بایننس چیست؟در دسامبر ۲۰۱۹، در یک پیام به ترون و صرافی پولونیکس که بزرگترین صرافی این ارز دیجیتال بود، به استفاده از تکنیک های غیر اخلاقی، آلوده کردن فضای ارزهای دیجیتال و همچنین به خطر انداختن حریم خصوصی کاربران متهم کرد. سپس صرافی پولونیکس اعلام کرد که DGB را از لیست معاملات خودش حذف می‌کند. دیجی بایت یکی از ارزهای مطرح بازار می باشد که در لیست باینس بزرگترین صرافی دنیا نمی باشد. تیت علت آن را درخواست مبلغ بسیار بالا از سمت بایننس اعلام کرده است. تیت می‌گوید که بایننس ۳۰۰ هزار دلار وجه نقد و سه درصد از کل واحدهای دیجی بایت را از تیم این پروژه  درخواست کرده است که آنها قادر به پرداخت آن نبودند.
روش کار دیجی بایت چگونه است؟همانطور که می‌دانید بانک‌ها برای آنکه بدانند هر شخص چه مقدار در حسابش موجودی دارد، یک لیست از موجودی حساب کاربران در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد. بر این اساس در هنگام انجام تراکنش مقداری پول از موجودی یک فرد کسر و به موجودی فرد دیگری اضافه می‌شود. اما دیجی بایت اکوسیستمی کاملاً متفاوت دارد. در دیجی بایت هیچ لیستی وجود ندارد که بتوان موجودی افراد را در آن ثبت و بررسی کرد. در واقع دیجی بایت از فناوری آینده به نام خروجی تراکنش خرج نشده یا همان UTXO استفاده می کند، همانند پولی که متعلق به یک فرد بوده و می تواند آن را در یک تراکنش دیگر نیز استفاده کند.در مدل های UTXO، شبکه طبق تمام تراکنش های انجام شده در کیف پول شما، متوجه می شود که دارایی شما برای انجام تراکنش کافی می باشد یا خیر.
3 ویژگی ایمن تر شدن دیجی بایت1) عدم تمرکز جهانی : دیجی بایت بیش از 100 هزار نود در سراسر جهان دارد و این امر باعث غیر متمرکز بودن آن می شود.2) 5 الگوریتم ماینینگ دیجی بایت: برای استخراج از 5 الگوریتم استخراج امن و پیشرفته برای جلوگیری کردن از تمرکز ماینینگ در مقایسه کردن با الگوریتم های منفرد استفاده می شود.3) تنظیمات دشوار و پیشرفته: تنظیمات دشوار در برابر حملات مخرب به بلاکچین محافظت می کند. دیجی بایت با ایجاد و اجرا کردن دیجی شیلد و مولتی شیلد به شکل پیشرفته ای از بلاکچین حفاظت می کند.
علت سریعتر شدن دیجی بایت چیست؟1) بلوک 15 ثانیه ای دیجی بایت: سریع ترین سرعت بلوک هر بلاکچین عمومی UTXO در جهان با زمان بندی 15 ثانیه ای می باشد.2) اجرای اخرین: سگویت یا امکان تایید جداگانه این اجازه را می دهد تا همزمان چندین نوآوری روی بلاکچین دیجی بایت مانند معاملات زنجیره ای متقابل و معاملات تک تاییدی انجام شود.3) استحکام بلاکچین: معاملات DGB، برای افزایش سرعت، کارآیی و توان در اندازه و دامنه، بر خلاف سایر تراکنش ها در بلاکچین های دیگر، محدود هستند و از همه مهمتر اینکه باعث حفظ امنیت شبکه نیز می شود.
قیمت دیجی بایت چگونه است؟در دنیای ارزهای دیجیتال که شامل نوسانات و فراز و نشیب های زیادی می باشد دیجی بایت تا قبل از سال ۲۰۱۷ روندی خنثی را در پیش گرفته بود و گاهی نیز با این نوسانات افزایش اندکی داشت. رشد این ارز از اوایل ۲۰۱۷ که توسط جان مکافی، یکی از سرمایه گذاران مشهور که از ارز دیجیتال دیجی بایت به عنوان کمپانی ارزشمند نام برد ،دیجی بایت شاهد تغییراتی بود و در طی ۱۲ ساعت دیجی بایت ۱۲۰ درصد رشد قیمت داشت.قیمت DGB نیز مثل دیگر ارزها به عوامل زیادی همچون پذیرش در میان کاربران ،توسعه زیرساخت، صرافی‌های پذیرنده و چندین عامل دیگر بستگی دارد. حذف شدن از صرافی پولونیکس و ملحق نشدن به صرافی بایننس ضربه محکمی به قیمت این ارز دیجیتال زد.
نحوه استخراج دیجی بایت به چه شکل است؟دیجی بایت قابلیت استخراج با ASIC و GPU را دارد. و می توان به یک استخر استخراج پیوند داد.استخراج این ارز فرایندی می باشد که طی آن توکن های جدید نیز وارد شبکه بلاکچین می‌شود و این فرآیند توسط اثبات کار، ایمن ترین روش برای اطمینان از اعتماد و امنیت در بلاک چین می‌باشد صورت می پذیرد. برای استخراج به یک نرم‌افزار تخصصی ماینینگ و کیف پول Digi Byte احتیاج داریم.
کار با دیجی بایت را چگونه شروع کنیم؟ابتدا باید کیف پول رسمی DGB را دانلود کنیم. کیف پول های دسکتاپ "هسته" پایدار ترین و ایمن ترین کیف پول ها حساب می شود. کیف پول Digi Byte Core ، اصلی ترین کیف پول DGB است که بر روی سیستم عامل های Windows ، Linux و Mac OSX قابل استفاده است.در مرحله بعدی می توان این ارز را از صرافی های ارز دیجیتال خرید. به این شکل که ابتدا باید از صرافی های آنلاین داخل کشور بیت کوین را خریده و سپس آن را تبدیل به DGB کنیم.
کیف پول های دیجی بایت (Digi Byte Wallet)کیف پول هایی که DGB را پشتیبانی می کنند شامل:Coinomi ،Exodus ، Trust Wallet و Atomic می باشند و کیف پول های سخت افزاری شامل لجر نانو اس و ترزور هستند که امنیت بالایی دارند.
آینده دیجی بایت چه می شود؟دیجی بایت نیز همانند دوج کوین در ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی دارد. در وب سایت Reddit ، صفحه دیجی بایت بیش از 20 هزار عضو دارد که در برابر دیگر ارزهای هم ردیف خودش چشمگیر می باشد.در حال حاظر، جامعه بازی های کامپیوتری بیشتر به سمت دیجی بایت رفته اند. در قسمت Digi Byte Gaming ، کاربران با بازی کردن بازی های مخصوص DGB به عنوان جایزه دریافت می کردند، که آن هم از اواسط 2017 غیرفعال شد.هر چند که استخراج دیجی بایت با 5 الگوریتم مختلف انجام می شود، اما ماینرها به استخراج آن علاقه ای ندارند و کل هش ریت آن به حدود 90 هزار تراهش می رسد، در حالی که هش ریت بیت کوین بیش از 100 میلیون تراهش می باشد.دیجی بایت بر پایه خروجی تراکنش خرج نشده شکل گرفته است و رقبای بسیار زیادی نیز دارد. از رقبای DGB می توان به بیت کوین و لایت کوین اشاره کرد. با توجه به داشتن سرعت بالای تراکنش ها در دیجی بایت، می توان در این زمینه نیز دش (Dash) را رقیب دیجی بایت دانست. دوج کوین نیز یکی از رقبایی می باشد که در جهت این ارز دیجیتال در حال حرکت می باشد.]]>
3358 0 0 0
برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۳۴۸ساعت: ۰۳:۰۰:۴۲ توسط:ولقان حسيني موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی