دكتر ولقان حسيني Dr Volghan hosseini

دكتر ولقان حسيني متخصص تبليغات و تجارت الكترونيك برنامه نويس و طراح وب ايراني سئو كار و گرافيست

بهينه سازي سايت در موتورهاي جستجو (سئو سايت)

بهينه سازي سايت در موتورهاي جستجو (سئو)
سايتي كه رتبه خوبي نداشته باشد بودن و نبودنش تفاوتي ندارد. به مجموعه فعاليت‌هاي تخصصي كه بر روي وب سايت صورت مي‌گيرد تا وب سايت در نتايج جستجو در رتبه‌هاي بالاتري قرار گيرد بهينه سازي وب سايت يا به اصطلاح سئو SEO مي‌گويند. بهينه سازي سايت كه يكي از روش‌هاي اصلي بازاريابي اينترنتي محسوب مي‌شود با بهبود وضعيت وب سايت در صفحه نتايج موتورهاي جستجو، سبب افزايش بازديد كننده و نهايتا افزايش فروش و ارائه خدمات خواهد شد. سئو براي وبمسترها يكي از عوامل مهم و حياتي بدست آوردن كاربران جديد از موتورهاي جستجو و به خصوص گوگل است.
ارتقاء و بهينه سازي سايت سئوموتورهاي جستجو بر اساس اطلاعات متفاوت و الگوريتم‌هاي خاص خود امتيازي را به هر يك از صفحات سايت نسبت به يك كلمه كليدي مي‌دهند زماني كه كاربري خدمات، كالا يا موضوع خاصي را جستجو مي‌كند با مراجعه به بانك اطلاعاتي خود ليستي از سايت‌هاي مرتبط را جمع آوري و بر اساس امتياز آن‌ها را مرتب كرده و به كاربر نمايش مي‌دهد. اكثر كاربران فقط به صفحه اول ليست توجه مي‌كنند معمولاً نتيجه در همان صفحه اول يا دوم است و اين اهميت معرفي و بهينه سازي وب سايت در موتورهاي جستجو را نشان مي‌دهد.
عمده بازديد كنندگان سايت توسط موتورهاي جستجو هدايت مي‌شوند بنابراين نمي‌توان نسبت به آن‌ها بي‌توجه بود. زماني كه يك سايت به اصطلاح آنلاين مي‌شود با گذشت زمان خزنده‌ها يا روبات‌هاي موتورهاي جستجوگر از سايت بازديد كرده و اطلاعات مورد نظر خود را استخراج و در بانك اطلاعاتي خود ثبت مي‌كنند. موتورهاي جستجو بر اساس اطلاعات متفاوت و الگوريتم‌هاي خاص خود امتيازي را به هر يك از صفحات سايت نسبت به يك كلمه كليدي مي‌دهند زماني كه كاربري خدمات، كالا يا موضوع خاصي را جستجو مي‌كند با مراجعه به بانك اطلاعاتي خود ليستي از سايت‌هاي مرتبط را جمع آوري و بر اساس امتياز آن‌ها را مرتب كرده و به كاربر نمايش مي‌دهد. اكثر كاربران فقط به صفحه اول ليست توجه مي‌كنند معمولاً نتيجه در همان صفحه اول يا دوم است و اين اهميت معرفي و بهينه سازي وب سايت در موتورهاي جستجو را نشان مي‌دهد.
معرفي به موتورهاي جستجو
ارائه نشاني سايت به موتورهاي جستجو و FFAها علاوه بر ثبت اكثر صفحات سايت مي‌تواند زمان ثبت آن را به يك يا دو هفته كاهش دهد. در اين سرويس تلاش مي‌شود تا موتورهاي جستجوگر كليه صفحات سايت‌هاي موضوع قرارداد را حداقل يك‌بار در ماه و صفحات مهم آن‌ها را حداقل يك‌بار در هفته بخوانند.
ثبت لينك در دايركتوري ها
اصولاً دايركتوري‌ها سايت‌هايي هستند كه مجموعه‌اي از لينك‌هاي سايت‌هاي مختلف را با عناوين گوناگون و محتويات مختلف را در مجموعه‌هايي مجزا براي سهولت دسترسي كاربران به انواع سايت‌ها دسته بندي مي‌كنند. بعد از موتورهاي جستجو، لينكستان‌ها و دايركتوري‌ها هستند كه بيشترين تعداد بازديد كننده را به سايت هدايت مي‌كنند. ثبت نشاني سايت در شاخه موضوعي مناسب باعث افزايش بازديد كننده مي‌شود.
بهينه سازي صفحات
امتياز يا رنكينگ هر صفحه نشان دهنده ميزان ارتباط محتواي آن با يك كلمه كليدي مشخص است. سازگار ساختن ساختار و محتواي سايت با الگوريتم موتورهاي جستجو براي دست‌يابي به امتياز بالاتر از جمله اهداف اين فاز است. متناسب با كلمات انتخابي, كدها و محتواي صفحات سايت اصلاح , حذف و اضافه مي‌گردد. تغييرات به وجود آمده با هماهنگي كارفرما بوده و در ظاهر گرافيكي و كاركرد سايت هيچ اختلالي به وجود نمي‌آيد. البته مراحل بهينه سازي صفحات بسيار فراتر از موارد ذكر شده مي‌باشد و خود شامل چندين فاز مختلف است كه در اين بحث نمي‌گنجد.
ثبت لينك در سايت ها و وبلاگ ها
يكي از معيارهاي مهم موتورهاي جستجوي بزرگ ميزان لينك‌هايي است كه به يك سايت از طرف سايت‌هاي مشابه داده شده باشد كه به آن اصطلاحاً محبوبيت لينك گفته مي‌شود. بنا بر اين با افزايش لينك مي‌توان رتبه سايت را نيز افزايش داد.
ثبت آگهي در نيازمندي ها
اغلب سايت‌هاي نيازمندي محتواي زيادي را در خود گنجانده‌اند به همين سبب از امتياز زيادي نيز در موتورهاي جستجو برخوردارند بنابراين ثبت در نيازمندي‌ها سبب نمايش آن‌ها در صفحات اول و دوم ليست موتورهاي جستجو مي‌شود.
ثبت لينك در انجمن ها
تالار گفتگو، فروم (به انگليسي: forum) يا سُخَنگاه به برنامه‌هاي مبتني بر وب گفته مي‌شود كه براي نگهداري بحث‌ها و نوشته‌هاي كاربرهاي يك وبگاه به كار مي‌روند. در تالار گفتگو معمولاً افراد سوالات خود را مطرح مي كنند و ساير كاربران به اين سوالات پاسخ مي دهند. فروم‌ها به واسطه بحث‌ها و تبادل نظرهاي انجام شده معمولاً كاربران بسياري دارند كه با ثبت لينك سايت در آن‌ها مي‌توان از پتانسيل آن‌ها نيز بهره برد.
ثبت لينك در شبكه هاي اجتماعي
افزايش حضور شبكه‌هاي اجتماعي در گوشي‌هاي موبايل، رشد استفاده از داده‌هاي اينترنتي و استقبال فزاينده از آگهي‌هاي تبليغاتي از سوي كاربران، تمايل شركت‌هاي تجاري را براي تبليغات در اين شبكه‌ها توسعه داده است. استفاده از bookmarkهاي شبكه‌هاي اجتماعي روش ديگري براي بالا بردن ميزان بازديد از وب سايت است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۲:۰۲ توسط:ولقان حسيني موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی