دكتر ولقان حسيني Dr Volghan hosseini

دكتر ولقان حسيني متخصص تبليغات و تجارت الكترونيك برنامه نويس و طراح وب ايراني سئو كار و گرافيست

حداقل قيمت خريد ملك در تركيه براي اقامت

همه چيز درباره خريد ملك در تركيه و اقامت دائم در تركيه

 

 

مراحل خريد ملك در تركيه با آذين املاك

البته براي خريد ملك در تركيه لازم است اقداماتي را از پيش انجام دهيد. پس از انتخاب ملك مورد نظر لازم است كه قولنامه را به دقت مطالعه نموده و به امضا برسانيد.

در اين مرحله لازم است كه مبلغي را به عنوان بيعانه پرداخت نماييد. پرداخت نهايي نيز همزمان با ثبت سند ملك انجام مي شود. در حال حاضر قوانين و شرايط خريد ملك 2019 در تركيه مبلغ حداقل 250 هزار دلار را براي خريد ملك در اين كشور در نظر گرفته است.

توجه : بنابراين شرايط براي اخذ اقامت و خريد املاك و سرمايه گذاري بسيار راحت تر از گذشته شده است.

خريد ملك در تركيه مي تواند كيفيت زندگي شما را به شكل چشمگيري تغيير دهد.

اما بايد به ياد داشته باشيد كه اين روز ها كلاه برداران زيادي با وعده كسب اقامت در اين كشور شما را به خريد ملك در تركيه ترغيب مي كنند و در حقيقت شما در قبال پرداخت هزينه اي هنگفت چيزي به دست نمي آوريد.

مدارك لازم براي خريد خانه در تركيه

شما براي اقدام به خريد خانه ويلايي در ببك استانبول ، يا هر نقطه ديگر كشور تركيه نيازمند ارائه مداركي هستيد تا روند كاري خود را تسريع و تسهيل نماييد. اين مدارك شامل :

  1. كارت ملي
  2. شناسنامه
  3. پاسپورت (به علاوه ترجمه تركي آن ها)
  4. 2 قطعه عكس 6*4 پاسپورتي
  5. شماره مالياتي تركيه مي باشند.

در صورتي كه خريداران با زبان تركي آشنا نباشد نيازمند يك مترجم رسمي هستند كه مدارك وي نيز بايد ارائه شوند.

زماني مي شد در شهر تهران با 100 ميليون تومان خانه اي بزرگ و با امكانات خريداري كرد. اما اين روز ها خريد خانه با چند برابر اين رقم نيز ديگر ممكن نيست. سياست هاي تركيه براي رونق صنعت ملك و املاك باعث شده قيمت خريد خانه در اين كشور بسيار مقرون به صرفه باشد.

بنابراين به پول ايران با حدود 3 ميليارد تومان هزينه مي توانيد در كشور اروپايي تركيه سرمايه گذاري كرده و ملك خريداري كنيد.

صفر تا صد مهاجرت به تركيه

مهاجرت به تركيه از طريق خريد ملك مي تواند دلايل گوناگوني داشته باشد.

  • بسياري به دلايل تحصيلي، كاري و سرمايه گذاري، كشور تركيه را به علت نزديكي به ايران، آب و هواي مناسب، كيفيت بالاي زندگي و هزينه هاي معقول نسبت به ساير كشور هاي اروپايي بر مي گزينند.
  • بسياري از افراد براي تضمين آينده خود و اعضاي خانواده شان راه سرمايه گذاري در اين كشور را در پي مي گيرند و اقدام به مهاجرت به اين كشور از طريق خريد ملك در تركيه مي نمايند.

به ياد داشته باشيد كه در صورت تمايل به مهاجرت از اين طريق فقط مي توانيد براي اعضاي درجه يك خانواده خود اقامت دريافت كنيد. به علاوه اگر فرزندتان بالاي 18 سال سن داشته باشد بايد به صورت جداگانه براي كسب اقامت وي اقدام نماييد.

براي تسهيل و تسريع اين كار بهتر است بخشي از سند ملك را به نام فرزند خود كنيد. شما مي توانيد براي به حداقل رساندن مشكلات خريد ملك و اقدام به خريدي مطمئن، كار را به متخصصين فروش آذين املاك بسپاريد.

شرايط اقامت در تركيه 2019

قوانين جديد اقامت در تركيه فرايند شهروندي در اين كشور را به شكل چشمگيري تسهيل نموده است.

همان طور كه گفته شد، حداقل مبلغ مورد نياز براي كسب شهروندي از طريق خريد ملك از يك ميليون دلار به 250 هزار دلار تقليل يافته. بنابراين از مزاياي اقامت تركيه مي توان به هزينه هاي معقول آن اشاره داشت.

علاوه بر اين، قانون جديدي براي كارفرمايان خارجي در اين كشور تعيين شده كه با استخدام حداقل 50 شهروند ترك مي توانند اقامت دائم در اين كشور كسب كنند. اين تعداد در گذشته 100 شهروند ترك بود.

اين موضوع اقامت تركيه براي ايرانيان را راحت تر از هر كشور اروپايي ديگر مي كند.


اخذ اقامت دائم تركيه

خريد ملك در تركيه يكي از راه هاي پر طرفدار براي اخذ اقامت دائمي در اين كشور است.

  • با خريد ملك در اين كشور شما يك سال فرصت اقامت در اين كشور را كسب مي نماييد.
  • براي دريافت اقامت دائم از طريق اين روش مي بايست براي تا 8 سال بعدي نيز به صورت ساليانه اقدام به دريافت اقامت موقت كنيد.
  • در اين مدت بايد در تركيه سكونت داشته باشيد و از بيمه اين كشور نيز برخوردار باشيد.
  • پس از آن مي توانيد اقدامات نهايي براي دريافت اقامت دائمي در اين كشور را آغاز نماييد.

قيمت آپارتمان در استانبول

قيمت خريد آپارتمان در كلان شهر استانبول به عوامل متعددي بستگي دارد. شما بايد ابتدا انتظارات خود از ملك مورد نظر،

  1. متراژ
  2. موقعيت
  3. دسترسي آن

مشخص نماييد و آن ها را مشاورين مربوطه در ميان بگذاريد تا املاك متناسب با نياز شما را معرفي نموده و قيمت آن را با شما در ميان بگذارند.

اگر بودجه زيادي نداريد بهتر است از خاطرات خريد ملك افراد قابل اطمينان در اين زمينه بهره مند شويد.در اين پروسه دچار ضرر نشويد.

به طور كلي تجربه من از زندگي در تركيه ثابت كرده كه عموم مقيمان خارجي از زندگي خود در اين كشور رضايت كافي دارند و از تصميم خود راضي هستند.

خريد ملك در تركيه با وام بانكي

طبيعتا كشور تركيه براي اطمينان از توانايي شما در باز پرداخت وام، بايد بررسي هايي دقيقي روي وضعيت مالي و دارايي هاي شما در ايران به عمل آورد.

شرايط وام :

  • مقدار اين وام تا 80 درصد قيمت واقعي ملك كه از سوي كارشناسان مربوطه تعيين مي شود، مي رسد.
  • مقدار قسط هاي باز پرداختي شما نيز مي تواند حداكثر نصف ميزان درآمد ماهيانه شما باشد.
  • در آخر اين نكته قابل ذكر است كه بازپرداخت اين نوع وام را مي تواند نهايتا تا 15 سال پرداخت نماييد.

نكته : براي اخذ وام بانكي يا تسهيلات بانكي بايد ( اقامت دائم يا شهروندي تركيه يا پاسپورت تركيه ) را داشته باشيد.

قيمت خانه در استانبول به پول ايران با توجه به شرايط ارزي كشور دائما در حال تغيير است. اما با اين حال با توجه به قيمت مناسب ملك در تركيه، همچنان مي توان با هزينه اي معقول اقدام به خريد سوئيت يا رهن آپارتمان در استانبول يا ساير شهر ها كرد.

جالب است بدانيد كه خريد ملك در تركيه از طريق وام بانكي نيز امكان پذير مي باشد. بنابراين حتي اگر در حال حاضر بودجه كافي براي اين كار را نداريد، مي توانيد به دريافت وام بانكي روي آوريد.

قيمت خريد خانه يا اجاره خانه در وان تركيه يا آپارتمان در الانيا تركيه با وام بانكي بسيار مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته فراموش نكنيد كه براي اخذ وام بايد پروسه هايي طي شود كه گاها زمان بر هستند.

خريد ملك در تركيه با لير

آيا خريد ملك در تركيه يك سرمايه گذاري سودآور است؟

 به دليل اينكه براي اين نوع سرمايه گذاري مي توانيد از واحد پول لير تركيه استفاده كنيد، ارزش پايين لير تركيه، تجارت در بخش املاك اين كشور را تقويت مي كند.

با كاهش ارزش لير تركيه نسبت به واحد هاي پولي ديگر مانند يورو، دلار و پوند، سرمايه گذاراني كه داراي ارز هاي قدرتمند هستند، با خريد ملك در اين كشور  مي توانند سرمايه گذاري مقرون به صرفه اي داشته باشند. به همين سبب اين نوع سرمايه گذاري توجه بسياري از افراد از سراسر جهان را به خود جلب كرده است. آمار مربوط به آگوست سال 2018 نشان مي دهد كه خريد ملك در تركيه با افزايش 151.1 درصدي نسبت به سال گذشته همراه بوده است. اكثريت خريداران املاك در تركيه از خاورميانه بودند كه در آپارتمان هاي استانبول سرمايه گذاري مي كردند، هرچند بسياري از اروپايي ها، اعراب و روس ها نيز آپارتمان ها و ويلاهايي را در آنتاليا، ازمير، فتحيه و بدروم خريداري كرده بودند.

با وجود افزايش ارزش لير نسبت به سال گذشته، همچنان خريد ملك در تركيه سرمايه گذاري سودآوري محسوب مي شود. هزينه خريد ملك  و هزينه زندگي در اين كشور همچنان مقرون به صرفه است.

چرا خريد ملك در تركيه؟

در تلاش براي افزايش سرمايه گذاري خارجي و كمك به افزايش ارزش لير، خريد ملك در تركيه به ارزش حداقل 250,000 دلار و حفظ آن به مدت سه سال مي تواند منجر به اخذ شهروندي تركيه شود. در گذشته ابن مبلغ حداقل 1 ميليون دلار بود اما در حال حاضر اين رقم كاهش يافته است. مقامات تركيه انتظار دارند كه اين كاهش قيمت، نرخ خريد ملك  را افزايش دهد و سرمايه خارجي را به كشور وارد كند. در حال حاضر اين طرح جواب داده است. فروش املاك تركيه به افراد خارجي در حال افزايش است و بنگاه هاي املاك تركيه از نتيجه فروش بيشتر، لذت مي برند.

دولت تركيه به منظور جذب سرمايه خارجي به كشور، اصلاحات زيادي در قوانين و مقررات خريد ملك در اين كشور ايجاد كرده است. در حال حاضر اين پروسه سريع تر و راحت تر از گذشته است. به منظور اطمينان خريداران، صنعت املاك تركيه به شدت كنترل شده است تا از بروز هر گونه تخلف جلوگيري شود.

تقاضاي اجاره در استانبول و در امتداد ساحل پررونق است زيرا نرخ ارز باعث رشد بازار توريست شده است. با وجودي كه در ابتدا روشهاي اجرايي سختگيرانه براي اجاره ملك، برخي از سرمايه گذاران را از خريد ملك در تركيه منصرف كرد، اكنون در هر شهر شركت هاي مديريتي وجود دارد كه بدون ترديد از قوانين جديد پيروي مي كنند و اين اطمينان حاصل مي شود كه ملك به طور قانوني اجاره داده شده است.

زندگي در تركيه براي خارجي ها آسان است. ارزش كم لير نسبت به ارزهاي ديگر به اين معني است كه هزينه هاي زندگي روزانه در تركيه بسيار پايين تر از انگلستان و بسياري از كشور ها در اروپا است. آب و برق، مواد غذايي و ... بسيار ارزان است. اين مسئله باعث شده است كه جامعه مهاجر در تركيه ساكن شوند و خارجي ها اكنون تركيه را به كشور هاي پر هزينه ترجيح دهند. زندگي مقرون به صرفه با آب و هواي شگفت انگيز، مناظر نفس گير و مهمان نوازي، تركيبي را ايجاد كرده است كه سرمايه گذاران با اين شيوه زندگي، برنده هستند.  

پرداخت ماليات بر درآمد اجاره املاك خريداري شده در تركيه

پس از خريد ملك در تركيه و اجاره دادن ملك، ماليات بر درآمد اجاره را مالكان پرداخت مي كنند كه ميزان آن بسته به ميزان درآمد متفاوت است اما تقريبا از 15 درصد شروع مي شود. افرادي كه مايل به پرداخت ماليات هستند، نياز به يك شماره مالياتي دارند. هزينه هاي محاسبه شده مجاز و بازپرداخت ماليات ها معمولا در ماه مارس به طور ساليانه صورت مي گيرد.

روال خريد ملك در تركيه

شما ملك خود را انتخاب كرده ايد، سرمايه مورد نياز را آماده كرده ايد و مشتاق هستيد كه به بازار املاك و مستغلات تركيه وارد شويد. سپس چه اتفاقي مي افتد؟ 

در اين مرحله  بررسي خواهيم كرد كه امور مربوط به فروشنده 100 درصد تكميل شده باشد. اين به اين معني است كه اسناد با جزئيات عنوان شده در دفتر ثبت زمين مطابقت داشته باشد، ملك بدهي نداشته باشد و همچنين گواهي سكونت داشته باشد.

هنگامي كه شرايط و ضوابط مربوط به قرارداد با جزئيات اجرا شد و روش پرداخت پول برنامه ريزي و تأييد شد، مبلغ اوليه براي حفظ ملك مورد نياز است.

ثبت سند 

اكنون زمان آن است كه سند ملك خريداري شده در تركيه امضا شود. اگر براي اين اقدام امكان حضور در كشور تركيه را نداشته باشيد، مي توانيد يك وكيل  را به عنوان نماينده از طرف خود تعيين كنيد. در زمان امضا، بيمه اجباري زلزله مورد نياز است و شما بايد سالانه آن را تمديد كنيد.

 هزينه هاي عملياتي سالانه براي خريد ملك در تركيه

هزينه هاي عملياتي سالانه ملك در تركيه بسيار پائين تر از كشورهاي غربي است. اين امر ، محبوبيت اين كشور در ميان مهاجران را توجيه مي كند. در ذيل مقادير تقريبي اعلام شده اند ولي با توجه به نوع ملك و موقعيت منطقه مقداري تفاوت وجود دارد.

صورتحساب ماهانه قبوض

برق: براي آپارتمان دو خوابه، صورتحساب ماهيانه بين 80 تا 200 لير در ماه متغير است. دستگاه تهويه مطبوع، عامل اصلي ميزان بالاي مصرف برق است. به همين دليل بسياري به استفاده از پنكه سقفي يا ايستاده مصرف برق را بهينه مي كنند.

گاز: به طور كلي، گاز در تركيه فقط براي اجاق گاز استفاده مي شود. علاوه بر عرضه گاز به صورت لوله كشي، به صورت كپسول به قيمت حدودا 70 لير به فروش مي رسد. بسته به ميزان استفاده از اجاق گاز، هر كپسول به طور متوسط 6 تا 9 ماه دوام دارد.

آب: هزينه آب بسته به ميزان مصرف بر اساس 1 لير در هر متر مربع، متغير است. يك خانواده بزرگ حدود 30 لير در ماه هزينه مصرف آب پرداخت مي كنند.

اينترنت: هزينه استفاده از اينترنت سالانه در هر ماه  50 لير است. اگر از ملك خود فقط براي تعطيلات استفاده مي كنيد، مي توانيد مودم وايرلس را از شركت هاي مربوطه درب منزل تحويل بگيريد.

هزينه سالانه ملك در تركيه 

ماليات: مبلغ پرداختي ماليات بسته به تعداد اعضاء در سند و قيمت ملك متفاوت است. يك آپارتمان 2 خوابه در منطقه ديديم به طور متوسط 150 لير در سال ماليات دارد اما در مناطق ديگر بالاتر است.

ماليات بر توليد زباله

اين ماليات يك ماليات سالانه از طرف اداره ماليات مي باشد كه در حدود 80 لير در سال در منطقه ديديم است.

بيمه اجباري زلزله

بيمه زلزله طبق قانون اجباري است. هزينه بين شركت هاي مختلف متفاوت است و بر اساس هر متر مربع متراژ آپارتمان محاسبه مي گردد. هزينه آپارتمان 70 متر مربعي تقريبا 250 لير در سال است. بديهي است كه با افزودن بيمه لوازم و آتش سوزي هزينه افزايش مي يابد.

هزينه خدمات

اگر شما يك واحد آپارتمان در يك مجتمع مسكوني خريداري كنيد، بايد ماهانه مبلغي بابت هزينه نگهداري پرداخت كنيد. اين مبلغ صرف هزينه هايي مانند برق و آب مشاع، نگهداري استخر شنا و هر گونه امكاناتي كه توسط هيات مديره رسمي مجتمع تصويب شده است مي باشد. اين مبلغ بين 300 تا 2,000 لير در سال متغير است.

ساير هزينه ها

* يك ويلا با استخر شنا نياز به نگهداري دارد، بنابراين شما مي توانيد ياد بگيريد كه خودتان از آن نگهداري كنيد يا از يك شركت با مبلغي در حدود 500 لير خدمات بگيريد. به طور كلي، صاحبان ويلاها، چنانچه در تمام طول سال در آنجا زندگي كنند، تنها از ماه مه تا اكتبر استخر ويلاي خود را باز نگه مي دارند.

* اگر از آپارتمان به عنوان يك خانه تعطيلات استفاده مي كنيد، ممكن است بخواهيد يك شركت مديريت بررسي آپارتمان، پرداخت صورتحساب، يا تميز كردن آپارتمان قبل از ورود شما را برعهده گيرد. 

* اگر بخواهيد در تمام طول سال در تركيه زندگي كنيد، هزينه هاي اقامت و بيمه درماني را هم در نظر بگيريد.

چرا تركيه مقصدي محبوب براي مهاجرت است؟

خدمات پزشكي در سطح جهاني با قيمت هاي مقرون به صرفه

تركيه به عنوان يكي از محبوب ترين مقصد هاي گردشگري پزشكي جهان با بيمارستان هايي در سطح استاندارد جهاني (61 JCI معتبر) و پزشكان با مهارت بسيار بالا و قيمت هاي معقول شناخته شده است. Clements Worldwide، ارائه دهنده خدمات بيمه بين المللي اعلام كرده است كه تركيه در صنعت گردشگري پزشكي در درمان بيماري هاي قلبي، سرطان و مراقبت هاي ارتوپدي و همچنين عمل ليزر چشم، در بين پنج كشور برتر جهان قرار گرفته است.

رشد روز افزون صنايع پزشكي تركيه فرصتي براي پزشكان خارجي براي مهاجرت به تركيه با خانواده فراهم مي كند تا بتوانند در مراكز درماني تركيه استخدام شوند و يا مطب شخصي خود را تاسيس كنند.

تحصيلات با استاندارد و كيفيت بالا، سكوي پرتاپ براي آينده فرزندان شما

درست همانند امكانات پزشكي، تركيه به امكانات آموزشي با كيفيت بالا، به صورت دولتي و خصوصي، در تمام سطوح سني تجهيز شده است.

در مجموع در سراسر تركيه 180 دانشگاه، با دانشكده ها و امكانات مدرن وجود دارد كه تنها 51 دانشگاه در استانبول مستقر هستند. با وجودي كه شهرت دانشگاه هاي تركيه به طور مداوم رو به افزايش است، اما هنوز هزينه تحصيلات به ميزان قابل ملاحظه اي نسبت به همتايان اروپايي خود پائين باقي مانده است. دانشجويان بين المللي از مناطق مختلف براي پيشرفت تحصيلي به اين كشور وارد مي شوند.

براي كساني كه مايل به ثبت نام فرزندان خود در مراكز آموزشي هستند كه برنامه درسي به زبان انگليسي نيز تدريس مي شود، بيش از 20 مركز بين المللي فقط در استانبول، از جمله دانشكده بين المللي مشهور بريتانيا، وجود دارد.

انگيزه هاي مالي

ماه گذشته  فرودگاه جديد بين المللي استانبول افتتاح شد. اين مگا فرودگاه، بزرگترين فرودگاه در جهان است كه ظرفيت آن 200 ميليون مسافر در سال است. 

اين تصوير، تصويري از آينده تركيه، به ويژه استانبول، به عنوان قطب اصلي و مركز مالي اوراسيا است كه با توجه به جايگاه جغرافيايي و زيرساخت عالي كه اين كلانشهر در ارتباط با اقتصاد جهاني دارد، فرصت هاي بزرگ كسب و كار را فراهم مي سازد.

شيوه زندگي و فعاليت

اگر به دنبال سبك زندگي بهتر هستيد، بهتر است به شهرها و روستاهاي زيبا و آرام در امتداد خط ساحلي درياي اژه و درياي مديترانه كه به طور كلي به عنوان منطقه ريويرا تركيه شناخته مي شود، نگاه كنيد.

اين شهرهاي گردشگري مانند بدروم، آنتاليا و مارماريس در سه ماهه اول سال 2019 ميزبان تعداد قابل توجهي از گردشگران از 140 كشور جهان بوده است.

به غير از گردشگران، ده ها هزار بازنشسته از شمال اروپا براي بهره مندي از آب و هواي گرم، هزينه پائين زندگي و دسترسي به امكانات عالي پزشكي در شهرهايي مانند فتحيه و بدروم ساكن شده اند.

يكي ديگر از مكان هاي برتر براي زندگي، شهر مديترانه اي آنتاليا است كه در اواسط دسامبر، زماني كه درجه حرارت به 20 ميرسد، هنوز هم مي توان در سواحل آن حمام آفتاب گرفت.

اسكي در منطقه تفريحي ساكليكنت كه از نظر چشم انداز رقيب بسياري از تفريحگاه هاي آلپ است، در تركيه امكان پذير است. منطقه مسكوني تفريحي اسكي ساكليكنت، تنها يك ساعت از ساحل آنتاليا فاصله دارد.

اگر اهل گلف هستيد، آنتاليا داراي 14 تور مختلف گلف است، به طوري كه مي توانيد در طول سال با قيمت هاي بسيار مناسب به راحتي بازي كنيد.

نكات فوق الذكر نشان مي دهد كه چرا بسياري از مردم از يك منطقه جغرافيايي وسيع تر، تركيه را به عنوان محل زندگي و / يا كار انتخاب مي كنند.

 اكثر اتباع خارجي كه در حال حاضر در تركيه زندگي مي كنند از خاورميانه، روسيه و كشورهاي اطراف تركيه هستند.

تركيه، نه تنها مليت هاي خارجي را از نژاد هاي مختلف قومي، بلكه از جمعيت هاي گوناگون - از كارگران مهاجر تا مديران اجرايي و روئساي شركت هاي چند مليتي به خود جذب كرده است.

اين مسئله نشان دهنده كيفيت زندگي در تركيه است. رئيس سابق مرسدس بنز، آقاي جرگن زيگلر و مدير كل سابق رنو، آقاي آلن گابيلت هر دو تصميم گرفتند كه پس از بازنشستگي در تركيه زندگي كنند.

براي مشاوره رايگان و كسب اطلاعات بيشتر در مورد برنامه خريد ملك در تركيه با مشاوران كنكاش تماس حاصل فرماييد.

اخذ اقامت تركيه و شهروندي تركيه با خريد ملك در تركيه با شركت تولرانس هومس

خريد ملك در تركيه و دريافت پاسپورت تركيه

اگر مي‌خواهيد بدون محدوديت تجارت كنيد، ارتباط خود را با دنيا حفظ كنيد و پاسپورتي معتبر با حداقل هزينه براي خود و خانواده‌تان تهيه كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم از طريق خريد ملك در تركيه اقدام كنيد.

كشور تركيه به عنوان يكي از برترين مقاصد توريستي دنيا همواره مورد توجه گردشگران ايراني بوده است. طي چند سال اخير با توجه به ارائه مزاياي ويژه به دانشجويان بين‌المللي، تعداد ايرانيان مشتاق تحصيل در تركيه افزايش يافته است و اكنون اين كشور را به يكي از جذاب‌ترين قطب‌هاي تحصيلي منطقه بدل كرده است.

سرمايه‌گذاري از طريق خريد ملك در تركيه

موردي كه احتمالا اين روزها زياد به گوشتان خورده، سرمايه‌گذاري در كشور موفق و در حال پيشرفت تركيه به منظور دريافت اقامت، حقوق شهروندي و پاسپورت اين كشور است!

همان طور كه پيش‌تر در مطلب شرايط اخذ اقامت پس از تحصيل در تركيه به اين موضوع به طور مفصل پرداختيم، به طور معمول ايرانيان مي‌توانند بدون ويزا به مدت 3 ماه در يك بازه 180 روزه در تركيه اقامت داشته باشند. اين دانشجويان در صورت تحصيل در اين كشور، با استفاده از كارت اقامت يكساله، تا زمان فارغ‌التحصيلي از دانشگاه‌هاي تركيه، مجاز به اقامت در اين كشور هستند.

دريافت حق شهروندي و اقامت تركيه

بنابر اخبار euronews، رجب طيب اردوغان رئيس جمهور كشور تركيه با تصويب قانوني جديد، مبلغ سرمايه‌گذاري براي دريافت حق شهروندي در تركيه را از يك ميليون دلار به 250 هزار دلار كاهش داده است.

اين بدين معني است كه شما مي‌توانيد با خريد ملكي با حداقل ارزش 250 هزار دلار آمريكا در تركيه، نسبت به دريافت كارت اقامت، حقوق شهروندي و پاسپورت اين كشور اقدام كنيد.

حال بايد ديد كه خريد ملك و سرمايه‌گذاري در كشور تركيه به چه اندازه مي‌تواند براي شما مفيد باشد؟ بگذاريد از چند جنبه به اين سوال متداول پاسخ دهيم:

  • قيمت زمين و ملك در تركيه در قياس با وضعيت تورم و قيمت املاك در ايران از وضعيت بهتري برخوردار بوده و مناسب‌تر است. از اين رو ميانگين قيمت هر مترمربع خانه در استانبول 3961 لير (تقريبا 9.5 ميليون تومان) است. البته اين قيمت در مناطق ديگري همچون منطقه گرانقيمت بشيكتاش از متري 25 ميليون تا 120 ميليون تومان متغير است.

در عين حال خريد ملك در مناطقي نظير بيليكدوز استانبول با قيمت تقريبي متري 2646 لير ( 6.5 ميليون) و يا شهرهاي ديگر اين كشور نظير آنكارا با ميانگين قيمت 1861 لير (4.3 ميليون) هزينه كمتري براي شما در پي خواهد داشت.

  • با توجه به استقبال روزافزون گردشگران و دانشجويان بين‌المللي براي حضور در تركيه، بدون شك در كنار هتل‌هاي اين كشور، آپارتمان‌ها و خانه‌هاي خريداري‌شده توسط سرمايه‌گذاران ايراني، گزينه خوبي براي اجاره و كسب درآمد مناسب از اين طريق خواهد بود. حتي در حال حاضر برخي از ملك‌ها در تركيه با گارانتي اجاره به فروش مي‌رسند!
  • بنابر آخرين آمار سال 2018، پاسپورت كشور تركيه در رنكينگ جهاني داراي رتبه 39 دنياست. اين بدين معني است كه دارنده پاسپورت تركيه بدون نياز به ويزامجاز به ورود به 72 كشور دنيانظير قطر، كره‌جنوبي، مالزي، برزيل و آفريقاي جنوبي است.

دارنده پاسپورت تركيه همچنين امكان ورود به كشورهايي نظير كويت، بحرين، لبنان و اكثر كشورهاي آفريقايي را با صدور ويزاي فرودگاهي خواهد داشت و در عين حال امكان دريافت ويزاي آنلاين براي ورود به كشورهايي نظير استراليا و عمان را دارد.

در كنار اين موارد بايد به اين موضوع اشاره كنيم كه اعتبار پاسپورت تركيه از پاسپورت ايراني بالاتر بوده و پروسه دريافت ويزاي ساير كشورهاي دنيا نظير ويزاي شينگن با حق شهروندي و پاسپورت تركيه به مراتب نسبت به پاسپورت ايراني آسان‌تر است.

البته بد نيست به اين موضوع نيز اشاره كنيم كه كشور تركيه در تلاش براي پيوستن به اتحاديه اروپا و حوزه شينگن است و در صورت موفقيت در اين امر، پاسپورت اين كشور با جهشي باورنكردني، از اعتبار بسيار بالاتري نسبت به حال حاضر برخوردار شده و امكان ورود بدون محدوديت به 26 كشور حوزه شينگن براي دارنده پاسپورت تركيه وجود خواهد داشت.

  • اما به دليل نزديكي فرهنگي ايران و تركيه و شباهت‌هاي اقليمي اين دو كشور، مي‌توان گفت كه بازار بين‌المللي و فعال تركيه، سكونت، تحصيل و كار در اين كشور را به گزينه‌اي منطقي و مناسب براي بسياري از ايرانيان تبديل كرده است.

روال دريافت پاسپورت تركيه و حقوق شهروندي

زماني كه شما موفق به خريد ملك قانوني در تركيه به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمريكا شويد، بايد به اداره ثبت زمين و املاك اين كشور (Tapu) رفته و درخواست تقاضاي حقوق شهروندي تركيه را ارائه دهيد.

پس از آماده‌سازي و ارائه مدارك و فرم درخواست به Tapu، آن‌ها گزارش ارزيابي مدارك و اسناد انتقال وجه بانكي خريد ملك شما را مورد بررسي قرار مي‌دهند.

اداره Tapu پس از گذشت 3 تا 7 روز كاري و بررسي مدارك، نامه تاييديه حق شهروندي تركيه را به متقاضي ارائه مي‌دهد. سپس فرد بايد با در دست داشتن اين نامه به دفتر مهاجرت تركيه مراجعه كرده و براي مجوز اقامت درخواست دهد.

با دريافت مجوز اقامت و تاييديه حق شهروندي، فرد بايستي براي نهايي‌سازي درخواست خود به اداره كل جمعيت و شهروندي تركيه مراجعه نمايد. لازم به ذكر است كه پس از گذراندن پروسه درخواست سازمان Tapu، همه مراحل در دفتر مخصوص اطلاعات شهروندي Citizenship Information Office مستقر در استانبول و آنكارا دنبال مي‌شود و پروسه دريافت حق شهروندي اين كشور تا حداكثر 30 روز كاري به اتمام مي‌رسد.

اخذ اقامت تركيه با خريد ملك كمتر از 250 هزار دلار

نحوه اخذ اقامت توريستي تركيه از ابتداي سال 2020 ميلادي دچار تغييراتي خواهد شد. بر اين اساس، اتباع خارجي به مدت يك سال اجازه اقامت توريستي در تركيه را خواهند داشت. البته شهروندان اتحاديه اروپا، جمهوري خلق چين، فدراسيون روسيه و كشورهاي عضو سازمان همكاري توسعه اقتصادي مانند ژاپن، كانادا، آمريكا و… از اين قانون مستثني خواهند بود.

شهروندان ايراني نيز بعد از يك سال اقامت توريستي در تركيه امكان تمديد اقامت خود را نداشته و بايد حداقل يك سال از زمان به پايان رسيدن اين نوع اقامت گذشته باشد تا بتوانند مجددا براي اخذ آن اقدام نمايند. بنابراين افرادي كه از اقامت توريستي براي حضور در كشور تركيه استفاده مي‌كنند بعد از پايان يافتن مدت اقامت خود بايد روش‌هاي ديگري را براي اخذ اقامت پيدا كنند. از جمله اين روش‌ها مي‌توان به گرفتن ويزاي تحصيلي تركيه، ثبت شركت در تركيه و خريد ملك در اين كشور اشاره داشت.

همان‌طور كه گفته شد با خريد يك ملك با حداقل قيمت 250هزار دلار مي‌توانيد شهروندي كشور تركيه را دريافت كنيد. اما بسياري از افراد هستند كه يا چنين سرمايه‌اي را نداشته و يا تمايلي به اين ميزان سرمايه‌گذاري ندارند. آن‌ها اين امكان را خواهند داشت تا با خريد يك ملك در تركيه به هر قيمتي، اقامت اين كشور را به دست بياورند. بنابراين در صورتي كه تنها اقامت در تركيه براي شما اهميت داشته و قصد اخذ شهروندي و پاسپورت اين كشور را نداريد مي‌توانيد با سرمايه كمتر از 250هزار دلار صاحب خانه شده و اقامت تركيه را نيز به دست آوريد.

تخفيف ويژه نيلگام براي خريد ملك در تركيه تا سقف 50هزار دلار

تاكيد دولت تركيه بر اين موضوع است كه حداقل ارزش ملك خريداري‌شده توسط اتباع خارجي كمتر از 250 هزار دلار آمريكا نباشد. از اين رو فرد بايد با استفاده از مشاوره وكيل و كارشناسان ملكي معتبر و قابل اطمينان، پيش از اقدام به خريد ملك در تركيه به ارزيابي قيمت آن به صورت تخصصي بپردازد.

اما شما مي‌توانيد با استفاده از خدمات جديد مشاوره و خريد ملك گروه شركت‌هاي نيلگام، از ارزيابي موقعيت و صحت قيمت كارشناسان نيلگام برخوردار شده و بدون نگراني با تخفيف 10 تا 20 درصدي، ملك موردنظر خود را خريداري نماييد.

اين بدين معني است كه با خريد ملكي به ارزش 250 هزار دلار در تركيه 

در مدت زمان كمي، از تمامي مزاياي پاسپورت و حقوق شهروندي اين كشور برخوردار مي‌شويد.

همراهي نيلگام از لحظه انتخاب ملك تا دريافت پاسپورت تركيه

هرچند مي‌شود بخشي از فرآيند انتخاب و خريد ملك را به صورت غيرحضوري و با وكالت انجام داد، اما پيشنهاد مي‌شود پس از عقد قرارداد با گروه شركت‌هاي نيلگام، به صورت حضوري به كشور تركيه آمده و از نزديك گزينه‌هاي موجود را مشاهده و ارزيابي كنيد. به طور كلي پروسه خريد ملك با خدمات گروه شركت‌هاي نيلگام به شرح زير است:

  • استقبال نماينده نيلگام از متقاضي خريد ملك در تركيه و همراهي و ارائه مشاوره تخصصي تا زمان پسنديدن و خريد ملك
  • انجام كليه اقدامات لازم پس از خريد ملك از قبيل پروسه حق شهروندي، ترجمه و تائيد مدارك، دريافت كارت اقامت و پاسپورت تركيه توسط نماينده نيلگام
  • تسهيل امور انتقال وجه خريد ملك و يا Change كردن ارز موردنياز توسط نيلگام

عموما گذراندن مراحل قانوني دريافت حقوق شهروندي و پاسپورت تركيه، پس از خريد ملك واجد شرايط در اين كشور حدود 2 ماه زمان خواهد برد. اما ‌مي‌توان با دريافت فرم تاييديه ملك از طرف دولت تركيه، پيش از دريافت حقوق شهروندي، نسبت به دريافت مجوز اقامت براي خود و خانواد‌ه‌تان اقدام كنيد.

قوانين خدمت سربازي براي اتباع خارجي

ممكن است اين سوال مهم در ذهن شما هم نقش ببندد كه آيا با دريافت حق شهروندي تركيه ملزم به گذراندن دوره اجباري خدمت سربازي در اين كشور هستم؟

پاسخ‌هاي مختلفي براي اين سوال وجود دارد. چنانچه فرزند شما زير 18 سال باشد، با رسيدن به سن قانوني در اين كشور هم‌چون ساير شهروندان تركيه ملزم به گذراندن اين دوره خواهد بود. اما قوانيني براي شهرونداني با دو تابعيت وجود دارد، كه بايد از طريق وكيل از آن‌ها اطلاع پيدا كنيد.

چنان چه از قبل خدمت سربازي را در كشور خود به پايان رسانده‌ايد، ملزم به ارائه اسناد و مدارك براي اثبات آن به دولت تركيه هستيد و در صورتي كه سن شما بيشتر از 22 سال است بايد با مراجعه به اداره كل جمعيت و شهروندي كشور تركيه، نسبت به قوانين موجود و استثنائات اين دوره براي توابع خارجي اطلاع كسب كنيد.

خريد هم‌زمان چند ملك به ارزش 250هزار دلار

شما مي‌توانيد به جاي خريد يك ملك در تركيه، چند ملك در اين كشور با ارزش پايين‌تر خريداري كنيد كه در مجموع به حداقل ارزش 250 هزار دلار آمريكا برسد. اما براي دريافت حق شهروندي بايد براي تمامي ملك‌ها به طور همزمان درخواست دهيد. اداره Tapu در صورتي كه يك ملك و يا چند ملك در مجموع با ارزش حداقل 250 هزار دلار باشد، درخواست حق‌شهروندي شما را مورد پذيرش قرار مي‌دهد.

تكليف مالكين قديمي ايراني در تركيه چيست؟

قانون حق شهروندي تركيه براي افرادي كه از قبل صاحب ملك در اين كشور هستند، شرايطي را پيش‌بيني كرده است. معاملات ملكي و درخواست‌هاي حق مالكيت ثبت‌شده در اداره Tapu پس از تاريخ 18.09.2018 شامل قانون اخذ دريافت حقوق شهروندي از طريق سرمايه‌گذاري هستند. اما اگر شما پيش از اين تاريخ ملكي را در تركيه با حداقل مبلغ ذكر‌شده خريداري كرده باشيد و براي ثبت درخواست حق شهروندي تركيه در سازمان Tapu درخواست خود را ثبت نكرده باشيد، تنها در صورتي كه اقساط شما تا پس از 19 سپتامبر 2018 ادامه داشته باشد مشمول درخواست حق شهروندي اين كشور خواهيد شد.

وزارت محيط‌زيست و شهرسازي تركيه مسئول ارزيابي و سنجش صحت قيمت اعلام‌شده ملك در درخواست متقاضي دريافت حق شهروندي تركيه است (ارزش ملك بيش از 250 هزار دلار باشد). لازم به ذكر است كه تمامي مبلغ ملك موردنظر بايد از طريق درگاه بانكي و يا كارت اعتباري بين‌المللي به حساب فروشنده انتقال داده شود.

دريافت پاسپورت تركيه براي تمام اعضاي خانواده با خريد ملك

براي دريافت حق شهروندي از طريق خريد ملك واجد شرايط در تركيه (Title Deed) تنها يك نفر مي‌تواند با در دست داشتن مدارك خانواده درجه يك خود، مسئول پيگيري كارها و امور دريافت حق شهروندي تركيه شود.

 با انجام خريد، همسر و تمامي فرزندان زير 18 سال شما در زمان ارائه درخواست، مجاز به دريافت حق شهروندي و پاسپورت تركيه هستند. 

لازم به ذكر است كه شما مجاز به فروش ملك خود براي حداقل 3 سال نخواهيد بود.

چرا خريد ملك در تركيه

معايب و مزاياي خريد ملك در تركيه

خريد خانه در تركيه : همه ي ما ميدانيم كه تركيه به دليل موقعيت جغرافيايي و تاريخي خود هميشه يكي از۵ گزينه ي اصلي ما ايراني ها براي مهاجرت بوده است.

اين كشور بدليل توسعه ي روز افزون ، آب و هواي متنوع ، قرار گرفتن در موقعيت استراتژيك بين سه قاره ، و خيلي دلايل ديگر هميشه ترجيح بيشتر سرمايه گذاران ، مهاجران و دانشجويان بوده است.

راههاي مختلفي براي اقامت در تركيه وجود دارد كه ميتوانيد در لينك زير مطالعه بفرماييد. ولي يكي از راههاي سريع براي گرفتن شهروندي در تركيه ٬ خريد خانه در تركيه ميباشد.

طبق قانون جديدي كه در سال ۲۰۱۸ تصويب شده يك تبعه ي خارجي ميتواند با خريد خانه در تركيه به ارزش ۲۵۰ هزار دلار حق شهروندي از كشور تركيه دريافت كند.

خريد خانه در تركيه يك سرمايه گذاري امن و مطمئن ميباشد. بايد به اين نكته توجه كنيد كه با توجه به رشد و توسعه ي اقتصادي تركيه خريد ملك در تركيه علاوه بر اخذ شهروندي ، باعث ميشود سرمايه ي شما در مدت زمان كمي ، افزايش چشم گيري داشته باشد.

تركيه يك كشور پرجمعيت و جوان ميباشد ، از طرف ديگر ساليانه بيش از ۴۰ ميليون گردشگرد از سراسر جهان از اين كشور بازديد ميكنند ، پس تركيه پتانسيل بالايي براي سرمايه گذاري دارد.

كشور ايران بدليل تحريمهاي مختلف در زمينه ي تجارت بين المللي هميشه دچار محدوديت هايي بوده كه شما با اخذ شهروندي در تركيه براحتي ميتوانيد اين موانع و محدوديت ها را پشت سر گذاشته و تجارت و كسب و كار خود را نيز گسترش دهيد.

قوانين خريد ملك در تركيه :

طبق قانون شماره ۳۵ املاك و اراضي تركيه كه در سال ۲۰۱۲ تصويب شده يك تبعه ي خارجي ميتواند ملك و اراضي در تركيه خريداري نمايد به شرطي كه مساحت كل اين املاك و اراضي از ۳۰ هكتار فراتر نرود و همجنين در محدوده ي منطقه ي نظامي قرار نگرفته باشد.

بر اساس اين قانون اتباع خارجي ميتوانند با استعلام از مراجع مربوطه هر نوع ملكي از قبيل مسكوني ، تجاري ، اراضي و… را خريداري نمايند.

شما ميتوانيد با مراجعه به سازمان ثبت و نقشه برداري اراضي در تركيه ، در مورد ملك يا اراضي كه قصد خريد داريد استعلام كنيد .

اتباع خارجي در صورتيكه اراضي خريداري كنند بايد طي دو سال اقدام به شروع ساخت كنند و طي اين دو سال پروژه را به وزارت مربوطه معرفي نمايند. همچنين پروژه هاي تجاري بايستي مراحل اداري خود را طي كرده و اقدامات لازم را قبل از شروع پروژه انجام دهند.

در صورت عدم رعايت موارد زير قرارداد خريد شما باطل خواهد شد:

۱-در صورتيكه ملك خريداري شده موجب نقض قوانين جمهوري تركيه شود.

۲- در صورتيكه ملك مورد معامله از طرف وزارت مربوطه و يا سازمانهاي امنيتي تائيد نگردد.

۳- اتمام مهلت قانوني براي شروع پروژه.

۴- نداشتن پايان كار طبق پلني كه به وزارت مربوطه ارائه شده است.

همچنين اتباع خارجي كه قصد خريد خانه در تركيه را دارند بايستي داراي تابعيت يكي از كشورهاي مجاز به خريد ملك در تركيه باشند. اتباع كشور ايران مجاز به خريد ميباشند.

خريدار و يا وكيل قانوني وي بايد فرم درخواست خود را براي انجام مراحل قانوني نقل و انتقال سند و امور اداري قبل از معامله و عقد قرارداد را به وزارت مربوطه ارجاع دهد.
تاخير در ارائه ي اين فرم بالطبع موجب تاخير انتقال سند خواهد شد.

مدارك مورد نياز براي خريد خانه در تركيه :

۱-سند ملك و كليه ي اطلاعات شامل محل دقيق قرار گيري ملك ، آدرس، مختصات زمين و همچنين تائيديه ي سازمان ثبت اسناد در مورد هويت مالكيت ملك در تركيه

۲- مدارك خريدار از جمله پاسپورت و كارت شناسايي كه به تركي ترجمه ي رسمي شده و توسط نوتر تائيد گشته.

۳- پرداخت عوارض شهرداري

۴- دو قطعه عكس شش در چهار از خريدار و فروشنده

۵- دو نفر شاهد

۶- حضور وكيل با ارائه ي اصل و كپي وكالتنامه با ترجمه ي رسمي مورد تائيد وزارت خارجه و دادگستري

۷- حضور مترجم رسمي

اقامت با خريد خانه در تركيه :

اتباع ايراني بدون ويزا به مدت ۹۰ روز ميتوانند در تركيه اقامت كنند. اما خريد خانه در تركيه يكي از روشهاي مطمئن براي گرفتن اقامت و شهروندي در تركيه است.

البته ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه شما با خريد خانه تركيه  با ارزش كمتر از ۲۵۰ هزار دلار نيز ميتوانيد اقامت تركيه را دريافت كنيد ولي حق شهروندي به شما اعطاء نخواهد شد.

حق شهروندي فقط به آندسته از اتباع خارجي داده ميشود كه ارزش ملكي كه در تركيه ميخرند بالاي ۲۵۰ هزار دلار باشد.

در مورد مزاياي حق شهروندي در تركيه در اين لينك  مفصل توضيح داده ايم .

كسانيكه اقدام به خريد خانه تركيه با ارزش كمتر از ۲۵۰ هزار دلار كرده اند ، ابتدا براي دو سال و سپس براي سه سال اقامتشان تمديد ميگردد و بعد از اتمام ۵ سال از زمان خريد خانه تركبه شخص ميتواند با مراجعه به اداره ي مهاجرت اقامت دائم خود را دريافت دارد.

براي كسانيكه كه بعد از خريد خانه اقامت دو ساله و سپس اقامت سه ساله دريافت ميكنند ، احتمال رد درخواست اقامت دائم وجود ندارد. اين اشخاص بعد از ۵ سال پاسپورت تركيه را دريافت خواهند كرد و از مزاياي شهروندي تركيه برخوردار خواهند شد.

بر اساس قوانين جديدي كه در سال ۲۰۱۸ تصويب شده كسانيكه اقدام به خريد ملك در تركيه به ارزش بالاي ۲۵۰ هزار دلار مينمايند در طول سه ماه پاسپورت و اقامت دائم خود را دريافت خواهند كرد.

پيشنهاد ميكنيم قبل از خريد خانه در تركيه حتما از افراد مجرب و كاربلد كمك بگيريد ، چون شما حداقل ۵ سال در اين خانه
برچسب: ،

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۰:۵۵ توسط:ولقان حسيني موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی