دكتر ولقان حسيني Dr Volghan hosseini

دكتر ولقان حسيني متخصص تبليغات و تجارت الكترونيك برنامه نويس و طراح وب ايراني سئو كار و گرافيست

اختراع كاهگل مدرن - نانو كاهگل مصنوعي ضد آب پليمري (كاهرنگ)

اختراع كاهگل مدرن - نانو كاهگل مصنوعي ضد آب پليمري (كاهرنگ)

مصاحبه اختصاصي با مهندس محسن حكيميان مخترع كاهرنگ - خمير رنگ كاهگل مصنوعي و پودر كاهگل مصنوعي

 

ملات كاهگل و معماري ايراني

ملات كاهگل در معماري ايراني به خصوص در مناطق كويري به كار مي‌رود. معماران ايرانى از تركيب كاه گل با كاشى، چوب، سنگ و مصالح مشابه براى تزيين ساختمان‌ها كمك گرفته اند. رنگ دلنشين كاه‌گل، زيبايى فوق العاده‌اى به شهرهاي ايران مي‌بخشيد و به زندگى مردم روشنى و رنگ بخصوصى داده بود.

ديوارهاي حياط داخلى را از بهترين گل سرخ‌فام رسي پوشانيده و با خطوط برجسته گچ، طرح‌هاي هندسى ايجاد مي‌كردند و يا به داخل هشتى‌هاى ورودى كشيده و نقش‌هاى تصويرى مي‌ساختند. كاهگل نور شديد آفتاب را براى ساكنان مطبوع و برگشت اشعه خورشيد و حرارت آن را روى بام‌ها و ديوارهاى كاهگلي به حداقل مي‌رساند.

شايد شما هم به دكوراسيون سنتي و حال و هواي ناب آن علاقه مند باشيد اما به دليل بعضي مشكلات از آن دوري كنيد يكي از مواردي كه در دكوراسيون سنتي حس و حال خوبي همراه دارد و بسيار پرطرفدار است ديوارهاي كاهگلي است اما به خاطر سختي در اجرا ريزش خاك و مشكلاتي از اين قبيل كمتر از آن استفاده مي شود.

از مهمترين مشكلات كاهگل سنتي قابليت انحلال مجدد در آب، هنگام بارندگي و ايجاد گرد و خاك در زمان خشك بودن است. اطلاعات بيشتر درباره ملات كاهگل از ويكي‌پديا.

كارخانه رنگ هاي صنعتي حكيميان محصولي توليد كرده است كه ظاهري كاملا شبيه به كاه گل دارد و خوشبختانه تمام مشكلات استفاده از كاهگل را برطرف ساخته است به بهانه توليد اين محصول مصاحبه اي با آقاي حكيميان انجام شد.

 

سلام جناب حكيميان، لطفاً در ابتدا رزومه كاملي از فعاليت صنايع رنگ حكيميان بفرماييد؟

 مجموعه رنگهاي صنعتي حكيميان با بيش از ۲۵ سال سابقه در زمينه توليد و پخش انواع چسب و رنگ در شهر يزد فعاليت خود را آغاز كرده و در سراسر كشور محصولات خود را به فروش ميرساند. ما سعي بر استفاده از بهترين كيفيت مواد اوليه را داريم و اكثر مواد با حساسيت خاص و بعد از انجام آزمايشات مختلف انتخاب ميگردد.

 

جديدترين محصولات شما خمير رنگ كاهرنگ و ملات سيمگل نام دارند درباره ايده و چگونگي شكل گيري آنها و همچنين مزيت آنها نسبت به توليدات مشابه توضيح بفرماييد؟

در ساليان متمادي پيگير موادي براي اصلاح اشكالات كاهگل سنتي بوديم. اشكالاتي از قبيل ريزش گرد و خاك و طول عمر پايين - كه نيازمند تمديد ساليانه كاهگل بود - و همچنين آب بند نبودن و زمان اجراي طولاني و سخت نيز از معضلات اساسي كاهگل طيبعي بود.

ابتدا با رزين نانو عايق نسبت به آب بندي كاهگل موجود اقدام كرديم اما از آنجا كه بسياري از مشتريان خواستار ايجاد فضاي سنتي در ساختمانهاي مدرن يا بازسازي شده با مصالح نوين همچون سيمان بودند، با مطالعه و آزمايشات فراوان حدود سال 1393 اقدام به توليد خمير رنگي كرديم كه از نظر ظاهر كاملاً شبيه كاهگل سنتي است و به وسيله قلمو قابل اعمال توسط هر شخصي حتي غير حرفه اي ميباشد. كاهگل مصنوعي پليمري از هر نظر يك محصول كاربردي است و از نظر قيمت نيز بسيار مقرون به صرفه ميباشد.

 

لطفا بفرماييد محصول كاهرنگ يا كاهگل مصنوعي دقيقا چيست و چه مزيت هايي دارد؟

كاهرنگ (نانو كاهگل پليمري)، رنگي بر پايه رزين سيليكون و پايه آب است كه پس از خشك شدن ظاهري كاملا شبيه كاهگل طبيعي دارد. در ساخت كاهگل مصنوعي (كاهرنگ) از مواد نانو سيليكون استفاده شده كه سبب خود تميز شوندگي ميشود و خواص آب بندي و عايقي آن را افزايش ميدهد.

كاهگل مدرن، ملات كاهگلي ضدآب و بدون گرد و غبار است و جايگزيني مناسبي براي سيمگل و كاهگل سنتي است. مناسب براي محيط خانه بالاخص دكوراسيون ديوارهاي داخلي منازل و همچنين بازسازي ابنيه تاريخي و خلق نماي سنتي مشابه مناطق كويري.

كاهگل مصنوعي (كاهگل ضد آب) به وسيله قلمو يا پاشش و بسيار ساده تر از ساير رنگ‌ها قابل اجراست. كاهرنگ (كاهگل پليمري)، ماندگاري بالايي دارد و قابل اجرا بروي سطوح مختلف اعم از سيمان، گچ، كناف، چوب، فلز، يونوليت، شيشه و ... است.

 

آيا محصول كاهگل مصنوعي گارانتي ميشود؟

محصولات ما در صورتي كه توسط عوامل مجاز اجرا شوند داراي گارانتي 10 تا 17 سال هستند.

 

شركت رنگ هاي صنعتي حكيميان با محصول كاهرنگ چه ميزان از سهم بازار داخلي را كسب كرده و آيا محصول صادر نيز ميشود؟

بازار گسترده محصولات در داخل كشور و نياز كشور به محصولات با كيفيت تمام ظرفيت توليد ما را اشباع كرده است به نحوي كه با وجود تمايل به صادرات تا به حال موفق به اين كار نشده ايم.

 

آقاي حكيميان به عنوان سوال آخر چه صحبتي با مسئولين و مديران ارگانهاي ذيربط داريد؟

اميدوارم مسئولان با دقت زياد و ريز بيني نسبت به خريد و تقويت محصول داخلي نمايند تا ضمن كاهش هزينه هاي نگهداري ابنيه تاريخي و خلق نماهاي سنتي و ايراني، راه هاي ارتقاء دانش فني را نيز بگشايند.

 

كاهگل انعطاف پذير كاهگل ارزان قيمت  قيمت كاهگل مصنوعي اجراي كاهگل كاهگل ضد آب خميررنگ كاهگل رنگ كاهگل خشك شدن كاهگل طول عمر كاهگل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۱۵:۴۴ توسط:ولقان حسيني موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی